خوراک ساده

طرز تهیه شش انداز و آشنایی با دستور پخت آسان آن

استان های شمالی از جمله قسمت های ایران هستند که همواره در زمینه آشپزی حرف های زیادی برای گفتن دارند. بدون شک گیلان به عنوان گل سرسبد این استان ها به شمار می رود که در آن غذاهای خوشمزه و بی نظیر زیادی پخته می شود به طوری که طرفداران زیادی دارد. امروزه غذاهای گیلانی در بیشتر استان های ایران مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله بهترین این غذاها می توان به شش انداز اشاره کرد که ارزش غذایی بالایی دارد چرا که ترکیبات مغذی تهیه می شود. اگر دوست دارید با دستور تهیه و مواد مورد نیاز این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما ار در ادامه این مقاله همراهی کنید.

شش انداز

دستور پخت شش انداز

این غذا یک خوراک ساده است اما طعم کاملا منحصر به فردی دارد به طوری که برای هر ذائقه ای مناسب می باشد. در ضمن، از آنجایی که در ترکیبات این غذا هیچ گونه فراورده گوشتی وجود ندارد، گیاه خواران نیز می توانند از آن استفاده کنند. اگر شما در رژیم هستید و قصد کاهش وزن دارید نیز توصیه می شود که این غذا را در دستور کار خود قرار دهید. در کنار این موضوع باید اشاره کرد که شش انداز طرز تهیه بسیار ساده ای دارد به گونه ای که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شش انداز یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود که توصیه می شود از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. مسلما مصرف پیش غذاهای سنتی و یا سالادهای مانند سالاد شیرازی و یا سالاد گوجه فرنگی، می توانند انتخاب های هوشمندانه ای به شمار بروند.

مواد مورد نیاز برای تهیه شش انداز

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط و تازه

+ به مقدار 100 گرم مغز گردو

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری رب انار ترش

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به تعداد پنج عدد بادمجان متوسط

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه دارچین

+ به مقدار دلخواه گلپر

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه شش انداز

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که مغز های گردو را به خوبی ساییده و سپس آنها را همراه با سایر مواد مانند چند لیوان آب ، رب انار ، نمک ، فلفل ، دارچین و گلپر در یک ظرف مناسب ریخته و روی گاز حرارت بدهید.

گام دوم: به سراغ بادمجان رفته و آنها را بعد از شستن به مربع های کوچک دو سانتی خرد کنید. بادمجان های خرد شده را درون یک تابه ریخته و به خوبی سرخ کنید به طوری که رنگ آنها طلایی شود.

گام سوم: حالا باید پیاز های سرخ شده در تابه را به گردو و ترکیباتی که در قابلمه در حال پخته شدن هستند اضافه کنید تا مواد جوش بخورند.

گام چهارم: بعد از این که ترکیبات بالا را به خوبی هم زدید، حرارت را ملایم کرده و به مدت نیاز صبر کنید تا مواد به خوبی پخته و شما آنها را مصرف کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا