کیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی پف پفی سنتی ایرانی

شیرینی های هر منطقه ای ویژگی های خاص خود را دارد و شما می توانید با نگاه کردن به ظاهر آنها، کشور اصلی آنها را تشخیص بدهید. به عنوان مثال، شیرینی های ایرانی همگی گرد بوده و از اشکال هندسی سنتی که در معماری ایرانی به کار رفته، آماده می شوند. اما شیرینی های آمریکایی معمولا رنگارنگ بوده و حالت مارشملو مانند دارند. از جمله یکی از محبوب ترین انواع شیرینی های آمریکایی می توان به شیرینی پف پفی اشاره کرد که بسیاری آن را با مارشملو اشتباه می گیرند. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این شیرینی بیشتر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

شیرینی پف پفی

دستور پخت شیرینی پف پفی

این شیرینی معمولا به دلیل حالت ژله مانندی که دارد، بسیار پرطرفدار است به طوری که امروزه آن را در بسیاری از نقاط دنیا تهیه می کنند. همچنین جالب است بدانید که شیرینی بسیار لذیذ می باشد به طوری که طعم آن کاملا منحصر به فرد است. در کنار این موضوعات، باید به این نکته اشاره کرد که این شیرینی دستور تهیه بسیار ساده ای نیز دارد به طوری که هر کسی می توانید آن را به تنهایی و با کمتری امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شیرینی پف پفی به دلیل رنگ و اشکال بسیار زیبایی که دارد، می تواند یک انتخاب عالی برای مجالس تولد و یا عید باشد. علاوه بر این، شما می توانید این شیرینی را همراه با انواع نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه و یا نسکافه میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی پف پفی

+ به مقدار یک بسته ژله به رنگ و طعم دلخواه

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری پودر ژلاتین

+ به مقدار چهار قاشق غذا خوری شکر

+ به مقدار دلخواه پودر نارگیل

+ به مقدار یک چهارم لیوان آب

طرز تهیه شیرینی پف پفی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این شیرینی زیبا و خوشمزه باید انجام دهید این است که یک بسته ژله را باز کرده و سپس آن را همراه با مقادیر توصیه شده از شكر و ژلاتين و آب ترکیب کرده و سپس آن را به روش بن ماری ذوب کنید.

گام دوم: بعد از این ژله شما به اندازه کافی غلیظ شد، آن را در یک ظرف مناسب ریخته و سپس همزن برقی را آورده و با دور تند مواد را هم بزنید. به مدت 15 دقیقه این کار را انجام دهید تا حجم ژله دو برابر شود.

گام سوم: بعد از این کار، یک ظرف دیگر برداشته و در کف آن به مقدار لازم پودر نارگیل بریزید.

گام چهارم: حالا باید موادی که در بالا آماده شده است را درون این ظرف بریزید.

گام پنجم: دوباره روی این مواد پودر نارگیل بپاشید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا به خوبی بگیرد و سفت شود.

گام ششم: سپس آن را از یخچال در آورده و با استفاده از قالب های دلخواه، آن را قالب بزنید. در آخر می توانید با پودر نارگیل و یا اسمارتیز آن را تزیین کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا