انواع پلو و چلو

طرز تهیه قیسی پلو ایرانی

همان طور که می دانید، برنج در فرهنگ ایرانی ها اهمیت زیادی دارد به طوری که در طول هفته حتما چند بار در وعده غذایی خود انواع پلو را قرار می دهند. پلو های مختلفی در سراسر ایران وجود دارد که هر کدام از آنها با استفاده از ترکیبات خاص خود درست می شوند و به همین دلیل مزه منحصر به فردی دارند. بدون شک یکی از خوشمزه ترین انواع پلو، قیسی پلو نام دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام به مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذای بی نظیر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه قیسی پلو

دستور پخت قیسی پلو

همان طور که از اسم این غذا می توان حدس زد، ترکیب اصلی آن مربوط به قیسی یا همان برگه زرد آلو می شود. قیسی نه تنها مزه بسیار بی نظیر و فوق العاده دارد، بلکه دارای فواید دارویی فراوانی نیز می باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص قیسی می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب، کاهش کلسترول، کاهش وزن، جلوگیری از فشار خون بالا و بهبود شرایط گوارشی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، باید بدانید که دستور پخت این غذا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می توان آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

قیسی پلو یک غذای نسبتا سنگین محسوب می شود به طوری که شما باید آن را در وعده های شام و نهار میل کنید. استفاده از انواع سالاد مانند سالاد شیرازی، سالاد فصل و یا سالاد خیار می توانند یک مکمل عالی با این غذا باشد. نوشیدنی هایی مانند دوغ را نیز نباید فراموش کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه قیسی پلو

+ به مقدار 400 گرم قیسی یا برگه زرد آلو

+ به مقدار چهار پیمانه برنج

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه دارچین

+ به مقدار 200 گرم گوشت چرخ کرده

طرز تهیه قیسی پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را به اندازه های دلخواه خرد کنید. سپس آن را با گوشت چرخ کرده مخلوط کرده و بر روی حرارت تفت دهید. تا زمانی که رنگ پیاز به طلایی متمایل شود، باید به تفت دادن ادامه دهید.

گام دوم: صبر کنید و سپس بعد از این که گوشت به خوبی پخت، برگه های زرد آلو یا همان قیسی را اضافه کنید و تفت دهید. البته دقت کنید که این قیسی ها را قبل از استفاده باید به خوبی بشویید و آبشان را بگیرید چرا که معمولا آلودگی های زیادی دارند.

گام سوم: حالا باید به سراغ برنج بروید و آن را بشویید. بعد از شسته شدن، آن را با ترکیبات اضافه کنید. در همین مرحله باید ادویه ها را به مقدار نیاز آب نیز در قابلمه بریزید و سپس درب آن را قرار داده و اجازه دهید تا بپزند.

گام چهارم: باید به انداره کافی صبر کنید و بعد در زمانی که آب قابلمه به خوبی تبخیر شد، غذای شما آماده شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا