انواع سس ها

طرز تهیه چاشنی سس گوشت به همراه مواد مورد نیاز

اگر بخواهیم اسرارآمیز ترین ماده غذایی را در آشپزی انتخاب کنیم، بدون شک سس است. سس ها برای سال ها به عنوان اصلی ترین سلاخ آشپزها شناخته می شدند و به همین دلیل دستور تهیه بعضی از آنها برای قرن ها به عنوان یک راز باقی می ماند. امروزه هم بسیاری از آشپز ها سس های مخصوص خود را دارند که هیچکس دستور تهیه آنها را نمی داند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که چقدر سس در آشپزی اهمیت دارد. همان طور که می دانید، انواع سس وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها سس گوشت است. اگر دوست دارید با دستور تهیه و مواد مورد نیاز برای تهیه این سس آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

سس گوشت

دستور تهیه سس گوشت

همان طور که می دانید، مواد گوشتی از جمله غذاهای مهم محسوب می شوند که می توانند پروتئین بدن شما را تامین کنند. در واقع گوشت ها اصلی ترین منبع دریافت پروتئین به شمار می روند. جالب است بدانید که این سس که یکی از محصولات انگلیسی می باشد، می تواند به صورت موثری طعم غذاهای شما را بهبود ببخشد. معمولا پاستاها، کباب ها، خوراک های گوشت و حتی غذاهایی مانند رست بیف و بیف استراگانوف را می تواند به این سس آغشته کرد. نکته جالب در مورد این چاشنی این است که دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، شما می توانید از سس گوشت به عنوان چاشنی برای انواع مختلف غذاها، از جمله فراورده های گوشتی، انواع خوراک و حتی پاستا و یا پیتزاهایی مانند پیتزا قارچ و گوشت نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سس گوشت

+ به مقدار 20 گرم کره

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط ریز خرد شده

+ به مقدا یک و نیم قاشق سوپ خوری سس خردل

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری سس گوجه فرنگی

+ به مقدار یک حبه سیر له شده

+ به مقدار 400 میلی لیتر آب گوشت

طرز تهیه سس گوشت

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سس خوشمزه باید انجام دهید این است که کره را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود و سپس پیاز خرد شده و سیر له شده را به آن اضافه کنید. این ترکیبات را به حدی تفت دهید تا به خوبی نرم و یک دست شوند.

گام دوم: در مرحله دوم باید به سراغ باقی مواد بروید و سس خردل، آب گوشت و رب گوجه فرنگی را به ترکیباتی که در بالا در حال تفت داده شدن هستند اضافه کنید. این ترکیبات را نیز بر روی حرارت هم بزنید تا نرم و یک دست شوند.

گام سوم: حالا باید میزان حرارت را پایین تر بیاورید تا سس به خوبی بجوشد و غلیظ شود.

گام چهارم: زمانی که مقدار سس به یک پیمانه رسید می توانید آن را خاموش کرده و سپس بعد از این که سرد شد، مصرف کنید.

2.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا