انواع پلو و چلو

طرز تهیه یارمه پلو

قم از جمله استان های مرکزی ایران است که به عنوان یکی از مهد های آشپزی به شمار می رود که متاسفانه کمتر کسی از آن اطلاع دارد. البته این موضوع بدین خاطر است که کاربرد مذهبی شهر قم، بقیه موارد را در زیر سایه خود فرو برده است. از جمله یکی از مهم ترین غذاهای سنتی قمی که مزه بسیار خوشمزه و منحصر به فردی دارد، می توان به یارمه پلو اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

یارمه پلو

دستور پخت یارمه پلو

پلو نزد ایرانی ها اهمیت فراوانی دارد به طوری که معمولا در طول هفته چند بار انواع آن را تهیه می کنند. اساسا چون پلوها دستور تهیه ساده ای دارند و می توانند افراد زیادی را سیر کنند، از دیرباز طرفداران زیادی داشته است. در تهیه یارمه، از برنج و سایر غلات استفاده می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. همچنین جالب است بدانید که مصرف این غذا می تواند بر روی بسیاری از اندام های شما تاثیرات مثبت بگذارد. علاوه بر این، جالب است بدانید که این پلو بسیار ساده تهیه می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

یارمه پلو غذای سنگینی است که شما می توانید آن را به تنهایی به عنوان شام و نهار مصرف کنید. البته انواع خورش مانند خورش قیمه، خورش قرمه سبزی و یا خورش بادمجان می توانند مکمل های بسیار مناسبی برای این غذا باشند. از آنجایی که در این پلو انواع غلات وجود دارد، مصرف آن باعث کاهش وزن نیز می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه یارمه پلو

+ به مقدار نصف پیمانه گندم پوست کنده یا همان یارمه

+ به مقدار یک پیمانه ماش

+ به تعداد یک عدد پیاز تازه و نسبتا بزرگ

+ به مقدار دو پیمانه برنج

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه یارمه پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که گندم را از یک شب قبل درون آب قرار داده تا به خوبی خیس شود. بعد از این که به اندازه کافی خیس خرد، آن را تمیز کرده و اگر پوستی دارد، جدا کنید.

گام دوم: سپس کاری که باید انجام دهید این است که گندم را با همراه ماش که از قبل پاک کرده اید، با مقدار آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس بر روی حرارت قرار دهید تا به خوبی بپزند.

گام سوم: حالا به سراغ پیاز داغ بروید و بعد از خرد کردن، آن را به تابه اضافه کنید و تفت دهید به طوری که طلایی شوند. پیاز تفت داده شده را به همراه فلفل ، نمک ، زردچوبه و برنج به ترکیبات بالا اضافه کنید و سپس صبر کنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند و طعم یکدیگر را جذب کنید.

گام چهارم: غذای شما آماده است و می توانید آن را میل کنید.

3.8/5 - (28 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا