سوپ و سالاد

طرز درست کردن سالاد کنگر

سالاد از جمله مهم ترین پیش غذا ها به شمار می رود که در سال های اخیر توجه ویژه ای به این می شود. همان طور که می دانید، در تهیه انواع سالاد از گیاهان و حتی حبوبات استفاده می شود که همین موضوع دلیلی است که متخصصان تغذیه توصیه کنند حتی المقدور در طول هفته چند بار از سالاد استفاده کنید. سالاد کنگر از جمله بهترین نمونه های سالاد به شمار می رود که شاید چندان شناخته شده نباشد اما بسیار مقوی است. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سالاد آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد کنگر

دستور پخت سالاد کنگر

کنگر اصلی ترین ماده این سالاد به شمار می رود که جالب است بدانید در واقع یک گیاهی دارویی بسیار قوی نیز می باشد. خاصیت این گیاه به حدی زیاد است که از آن برای تولید برخی از دارو ها و یا دمنوش های گیاهی استفاده می شود. از جمله برخی از مهم ترین فواید درمانی و خواص کنگر می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه ایمنی، بهبود هضم، جلوگیری از بیماری های گوارشی، کاهش وزن و درمان مشکلات عصبی اشاره کرد. علاوه بر این موارد، طعم و مزه کنگر بسیار خاص و منحصر به فرد است به طوری که مناسب ذائقه هر فردی می باشد.

غذاهای همراه

سالاد کنگر یک پیش غذا است که شما می توانید آن را همراه با طیف گسترده ای از غذاهای مختلف همچون انواع پلو، انواع پاستا، انواع پیتزا، انواع خوراک و حتی غذاهایی مانند کوکو و کتلت نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد کنگر

+ به مقدار 250 گرم کنگر تازه

+ به تعداد دو عدد هویچ نسبتا بزرگ

+ به مقدار 150 گرم نخود فرنگی

+ به مقدار سه قاشق سوپ خوری سس مایونز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری ماست ( اختیاری است )

+ به تعداد چند برگ کاهو

طرز تهیه سالاد کنگر

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد مقوی و خوشمزه باید انجام دهید این است که کنگر را به خوبی شسته و سپس آن را پاک کنید تا آلودگی ها از بین برود.

گام دوم: سپس آن را همراه با هویج به صورت نگینی خرد کرده و بعد درون قابلمه قرار داده و با مقداری آب می پزیم به طوری که تمام این مواد به خوبی نرم شوند.

گام سوم: بعد از اینکه کنگر و هویج خنک شدند، نخود فرنگی را درون آب قرار داده و بپزید. سپس نخود فرنگی پخته شده را با همراه کاهی خرد شده به آنها اضافه کنید.

گام چهارم: حالا باید به سراغ تهیه کردن سس مایونیز بروید. این سس را همراه با آبليمو و ماست و نمک مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا یک ترکیب یک دست ایجاد شود. این ترکیب را درون سالاد ریخته و باز هم با مواد مخلوط کنید.

گام پنجم: یک ظرف مناسب تهیه کرده و درون آن برگ های کاهو را قرار داده و سالاد را روی آن بریزید.

به این مطلب امتیاز دهید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا