خوراک ماکارونی

طرز پخت ماکارونی با میگو

همان طور که می دانید، ماکارونی از جمله یکی از محبوب ترین انواع غذاها است که در تمام کشور های دنیا سرو می شود. ماکارونی از غلات تهیه می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد به طوری که کارشناسان تغذیه نیز مصرف آن را توصیه می کنند. در حال حاضر، انواع ماکارونی وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند. از جمله مهم ترین آنها می توان به ماکارونی با میگو اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

ماکارونی با میگو

دستور پخت ماکارونی با میگو

مهم ترین ترکیب این غذا مربوط به میگو می شود. میگو یکی از مقوی ترین غذاهایی دریایی است و توصیه می شود که هر فردی در طول هفته حداقل یک بار از آن مصرف کنید. این ماده دارای فواید فراوانی است به طوری که از جمله مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت کبد، جلوگیری از آلزایمر، افزایش هوش، کاهش کلسترول، جلوگیری از بیماری های عروقی و تقویت سلامت قلب اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

ماکارونی با میگو یک سنگین است و به همین دلیل مصرف آن برای وعده های اصلی در شام و نهار توصیه می شود. اما شما بهتر است از انواع سالاد و یا مواردی مانند سوپ جو، به عنوان پیش غذا استفاده کنید. نوشیدنی های گیاهی مانند لیموناد و موهیتو را نیز نباید در این زمینه از یاد ببرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماکارونی با میگو

+ به مقدار 500 گرم میگو

+ به مقدار یک بسته ماکارونی ( ترجیحا رشته ای )

+ به تعداد یک عد پیاز

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار نصف فنجان جعفری خرد شده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه آویشن

+ به مقدار دلخواه روغن زیتون

طرز تهیه ماکارونی با میگو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که ماکارونی را در آب جوش ریخته و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید آماده شود.

گام دوم: سپس میگو را شسته و آن را با پیاز و دو لیوان آب بپزید.

گام سوم: حالا میگو را آبکش کنید و آنها را خرد کنید.

گام چهارم: میگوهای خرد شده را درون روغن سرخ کنید.

گام پنجم: حالا در این مرحله با آنها رب ، نمک ، فلفل و جعفری خرد شده اضافه کرده و به خوبی تفت دهید.

گام ششم: شما باید در این مرحله مواد به دست آمده در بالا را با ماکارونی ترکیب کنید.

گام هفتم: حالا دوباره قابلمه را بر روی گاز قرار دهید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه دم بکشد و بعد شما می توانید آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا