گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

معرفی مهمترین خواص موز و فواید آن

همان طور که می دانید، موز یکی از خوشمزه ترین انواع میوه ها است که از آن برای تهیه انواع بستنی، دسر، کیک و ژله استفاده می شود. این میوه استوایی این روز ها در تمام کشور های دنیا پیدا می شود چرا که طرفداران بسیار زیادی دارد. در واقع جالب است بدانید که موز سومین میوه پرمصرف در دنیا به شمار می رود. علاوه بر این، موز دارای فواید بی نظیری نیز می باشد. اگر دوست دارید با برخی از مهم ترین خواص موز آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

خواص موز

خواص موز

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یکی از مهم ترین بیماری های مزمن است که در طول سال افراد زیادی جان خود را بر اثر آن از دست می دهند چرا که متاسفانه این بیماری هیچ گونه نشانه ای ندارد. جالب است بدانید که موز به عنوان غنی ترین منبع پتاسیم شناخته می شود. این عنصر در بدن نقش های متعددی دارد اما در واقع اصلی ترین آنها مربوط به گشاد کردن رگ ها می شود. این موضوع بدان معنی است که خون به راحتی جریان پیدا می کند و در نتیجه، خون آن به صورت قابل توجه ای کاهش پیدا می کند.

کاهش کلسترول

کلسترول از جمله عواملی است که بر روی سلامتی تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل میزان آن نباید از حد مشخصی تجاوز کند. جالب است بدانید که یکی از خواص موز مربوط به کاهش کلسترول می شود. دانشمندان باور دارند که این موضوع به دلیل فیبر های مایع موجود در این میوه، مانند پتکین هستند. بررسی ها نشان می دهد که فیبر ها می توانند کلسترول را به خود جذب کرده و سپس دفع کنند. کاهش سطح کلسترول می تواند شانس ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند تصلب شرایین و سکته مغزی را کاهش بدهد.

جلوگیری از سرطان

سرطان یکی دیگر از بیماری های خطرناک است که در طول سال میلیون ها نفر جان خود را بر اثر آن از دست می دهند. دانشمندان ثابت کرده اند که استفاده از میوه هایی مانند موز، می تواند شانس ابتلا به این بیماری را کاهش بدهد. جالب است بدانید که آنتی اکسیدان ها از دیگر خواص موز هستند که در این زمینه نقش دارند. در واقع آنتی اکسیدان ها می توانند  آسیب های استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد را خنثی کنند. اکسیده شدن سلول ها باعث می شود که آنها به بافت های سرطانی تبدیل شوند.

تقویت گوارش

یکی دیگر از خواص خواص موز تقویت دستگاه گوارش است. متاسفانه این روز ها به دلیل افزایش مصرف غذاهای فراوری شده مانند فست فود، نرخ بیماری های گوارشی افزایش داشته است. جالب است بدانید که فیبر ها به دلیل خاصیت چسبنده خود می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. در واقع آنها لوله های گوارشی بدن را مرطوب می کنند. این کار باعث می شود که مدفوع و مواد غذایی راحت تر از آنها عبور کنند و در نتیجه، شانس ابتلا به بیماری های گوارشی رایجی مانند یبوست و بواسیر، کاهش پیدا کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا