خوراک ساده

دستور تهیه کشک پیاز به همراه آموزش گام به گام

ایران از جمله کشور هایی است که همواره در زمینه آشپزی حرف های زیادی برای گفتن داشته است. غذاهای سنتی ایرانی همواره در جوامع بین المللی با استقبال خوبی برخوردار بوده اند و از همین رو بیشتر کشور های دنیا آنها را می شناسند. کشک از جمله یکی از مهم ترین انواع این غذاهای سنتی است که طعم بی نظیری دارد. همان طور که می دانید، گونه های مختلفی از کشک وجود دارد که همه آنها به دلیل این که با ترکیبات مقوی درست می شوند، ارزش غذایی بسیار بالایی دارند. یکی از خوشمزه ترین کشک ها، کشک پیاز نام دارد که ما در این مقاله آشپزی تصمیم گرفتیم شما را به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه آن بیشتر آشنا کنیم.

کشک پیاز

دستور تهیه کشک پیاز

این کشک شباهت های زیادی به کالجوش دارد اما با آن متفاوت است. جالب است بدانید که این غذای سنتی استان مرکزی می باشد ولی این روز ها در بسیاری از قسمت های ایران سرو می شود. اصلی ترین ماده این غذا مربوط به پیاز می باشد. همان طور که می دانید، پیاز دارای فواید و ویژگی های درمانی فراوانی می باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص پیاز می توان به درمان عفونت ها، جلوگیری از بیماری های مزمن، کاهش التهاب، سلامت دستگاه گوارشی و بهبود وضعیت عمومی بدن اشاره کرد. این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای نیز دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی آماده کند.

غذاهای همراه

کشک پیاز یک غذای نسبتا سنگین است که می تواند شما را سیر کند. بهتر است البته از این کشک در وعده نهار استفاده کنید. مصرف انواع سالاد های سنتی مانند سالاد شیرازی و سالاد کاهو و یا نوشیدنی های بی نظری مانند دوغ، می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کشک پیاز

+ به مقدار 500 گرم کشک

+ به تعداد دو عدد متوسط پیاز تازه

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری مغز گردو

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری شکر

طرز تهیه کشک پیاز

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای سنتی و خوشمزه باید انجام دهید این است که ابتدا کشک را درون آب خیس کنید. البته این موضوع در صورت صدق می کند که شما از کشک های خشک استفاده کنید. دقت داشته باشید که شما می توانید از کشک مایع نیز برای تهیه این غذا استفاده کنید.

گام دوم: بعد از این که کشک ها به خوبی خیس شدند، باید آن را همراه با سایر مواد، یعنی پیاز تازه ، گردو و شکر در یک ظرف کوبیده و به خوبی ترکیب کنید.

گام سوم: جالب است بدانید ترکیبی که در بالا ایجاد شد، در واقع همان غذایی اصلی می باشد که شما می توانید آن را مصرف کنید. این غذا طعم لذیذی دارد و همان طور که مشاهده کردید، بسیار ساده و آسان تهیه می شود.

گام چهارم: شما می توانید از انواع سبزیجات معطر و خشک برای تزیین این غذا نیز استفاده کنید که البته این موضوع کاملا اختیاری می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا