انواع نوشیدنی ها

آموزش طرز تهیه چای شیر و عسل

همان طور که می دانید، چای نزد ایرانی ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در طول روز چند بار باید از این نوشیدنی استفاده کنند. جالب است بدانید که بعد آب، شایع ترین نوشیدنی دنیا چای می باشد، این یعنی حتی بیشتر از قهوه. همان طور که می دانید، چای را می تواند به طرق مختلف مصرف کرد. بسیاری ترجیح می دهند این نوشیدنی را بدون هیچ مکملی استفاده کنند اما برخی دیگر نیز دوست دارند از نوشیدنی های مکمل مانند چای شیر و عسل استفاده کنند. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه چای شیر و عسل آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

دستور تهیه چای شیر و عسل

این چای از جمله محبوب ترین انواع نوشیدنی به خصوص در کشور های آسیای جنوبی به حساب می آید. این موضوع نه تنها به دلیل طعم بی نظیرش بلکه بخاطر فواید بی نظیری است که بر روی بدن دارد. از جمله برخی از اصلی ترین خواص شیر و عسل می توان به مواردی مانند تقویت سلامت دندان ها، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش چربی خون، کاهش فشار خون، تقویت سلامت قلب، جلوگیری از عفونت ها، تقویت سلامت پوست، درمان مشکلات تنفسی و افزایش گردش خون اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این چای بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در کمترین زمان ممکن آماده کند.

غذاهای همراه

چای شیر و عسل از جمله نوشیدنی هایی است که می تواند انرژی زیادی را برای شما فراهم کند و به همین دلیل توصیه می شود آن را در صبحانه میل کنید. انواع کیک، تارت و یا خاگینه ها می توانند انتخاب های عالی همراه با این نوشیدنی باشند. مصرف خرما نیز همراه با این چای می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه چای شیر و عسل

+ به تعداد یک عدد چای کیسه ای

+ به تعداد یک عدد دانه هل

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه خرد شده

+ به تعداد دو عدد چوب دارچین

+ به تعداد یک عدد میخک

+ به مقدار دلخواه زنجيل تازه پوست كنده

+ به مقدار یک فنجان آب گرم

+ به مقدار یک فنجان شیر جوشیده

+ به مقدار یک قاشق چای خوری عسل

+ به مقدار دلخواه وانیل

+ به مقدار دلخواه جوز

طرز تهیه چای شیر و عسل

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه کردن این چای خوشمزه باید انجام دهید این است که همه مواد به جز عسل و شیر را درون یک ظرف مناسب ریخته و سپس بر روی حرارت قرار دهید تا جوش بیایند.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا به جوش آمدند، شیر و عسل را به آنها اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

گام سوم: بعد از این که شیر جوش آمد، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا مواد آن ته نشین شوند.

گام چهارم: در نهایت این چای را درون یک فنجان ریخته و میل کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا