انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزا

آموزش پخت پدفته یک نان سنتی خوشمزه و ساده

نان یکی از مهم ترین محصولات غذایی است که از آن به عنوان حداقل غذای هر فردی یاد می شود و به همین دلیل است که قیمت نان در همه کشور ها نسبتا پایین است تا هر کسی بتواند آن را خریداری کند. حتی جالب است بدانید که نان در ادیان مختلف نیز جایگاه ویژه ای دارد و برای آن احترام زیادی قائل هستند. از جمله یکی از نان های سنتی استان کرمان می توان به پدفته اشاره کرد که طعم بسیار لذیذی دارد و به همین دلیل در بسیاری از قسمت های دیگر نیز درست می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این نان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

پدفته

دستور پخت پدفته

این نان که با نام نان جوشی نیز شناخته می شود، از جمله نان های پرطرفدار است که نمونه های مشابه به آن در استان های یزد و مشهد نیز وجود دارد. جالب است بدانید که پیشینه این نان به هزاران سال پیش برمی گردد به طوری که حتی در اوایل دوره اسلام و ساسانی نیز این نان در قسمت های مرکزی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. پدفته نه تنها مزه بسیار منحصر به فرد و فوق العاده ای دارد، بلکه بسیار ساده درست می شود به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

شما می توانید نان پدفته را در وعده های مختلف غذایی علی الخصوص صبحانه و عصرانه با انواع مواد دیگر مانند پنیر، کره و یا مربا میل کنید. در خود کرمان رسم است که این نان را همراه با مربای پوست پسته و عسل مصرف می کنند. البته این موضوع کاملا اختیاری است.

مواد مورد نیاز برای تهیه نان پدفته

+ به تعداد سه عدد تخم مرغ نسبتا بزرگ ( ترجیحا محلی )

+ به مقدار یک چانه خمیر نانوایی ورآمده

+ به مقدار نصف لیوان ماست

+ به مقدار دلخواه روغن سرخ کردنی

+ به مقدار دلخواه سیاه دانه

+ به مقدار دلخواه گل خشت یا گل زرد

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه نان پدفته

گام اول: اولین کاری که شما برای درست کردن این نان خوشمزه باید انجام دهید این است که تخم مرغ ها را شکسته و سپس آنها را همراه با ماست بر روی خمیر ورامده که از نانوایی تهیه کردید، بریزید. سپس گل خشت، سیاه دانه و کمی نمک به آن اضافه کرده و آنها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یک خمیر کاملا یک دست ایجاد شود.

گام دوم: سپس روی این خمیر را بپوشانید و در دمای اتاق قرار دهید و به همدت 5 تا 10 دقیقه صبر کنید.

گام سوم: سپس یک ظرف که ته گودی داشته باشد پیدا کنید و روغن را درون آن بریزید تا داغ شود. بعد از این که روغن به اندازه کافی داغ شد، با قاشق غذا خوری یا مربا خوری از خمیر به دست آماده برمی داریم و آن را درون روغن می گذاریم تا به خوبی سرخ شوند.

4.2/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا