گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص سیر و آشنایی با برخی از مهمترین فواید آن

همان طور که می دانید، سیر یکی از پرمصرف ترین موادی است که از آن برای تهیه انواع خورش، پلو و سایر غذاها استفاده می شود. این چاشنی نه تنها طعم منحصر به فردی دارد، بلکه جالب است بدانید که دارای فواید فراوانی نیز می باشد. این موضوع به حدی مهم است که سیر برای سال ها به عنوان یکی از مهم ترین گیاهان دارویی شناخته می شده است. اگر دوست دارید به صورت مختصر با برخی از ویژگی های درمانی و خواص سیر بیشتر آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خواص سیر

خواص سیر

کاهش کلسترول

از جمله یکی از مهم ترین خواص سیر می توان به کاهش کلسترول اشاره کرد. کلسترول از جمله عوامل مهم سلامتی است که سطح آن بر روی کارکرد قلب تاثیر فراوانی دارد. جالب است بدانید که دو نوع کلسترول خوب و کلسترول بد وجود دارد. مسلما شما باید تلاش کنید که سطح کلسترول بد راه کاهش بدهید. بررسی هایی که توسط دانشمندان دانشگاه پزشکی سن دیگو ایالات متحده  آمریکا صورت گرفته نشان می دهد مصرف سیر می تواند به صورت قابل توجه ای کلسترول را کاهش بدهد. این موضوع شما را در برابر انواع بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین در امان نگه می دارد.

درمان عفونت ها

همان طور که می دانید، عفونت ها از جمله مهم ترین مشکلاتی هستند که در طول سال برای افراد به وجود می آیند و به صورت جدی می توانند سلامت بدن را به خطر بیندارند. بدون شک یکی از اصلی ترین خواص سیر مربوط به مبارزه با عفونت می باشد. سیر نه تنها دارای انواع آنتی اکسیدان های قدرتمند است که کارکرد ضد باکتریایی دارند، بلکه یک ضد التهاب بسیار قوی نیز به شمار می ورد. تمام این موارد باعث می شود که استفاده از سیر بتواند شما را در برابر عفونت یاری کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

در سیر انواع آنتی اکسیدان ها وجود دارد که این موضوع باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که قادرند از آسیب های استرس امسیداتیو رادیکال های آزاد جلوگیری کنند. این آسیب های سلول های بدن را اکسیده می کنند و در نتیجه بیماری های مزمن به وجود می آیند. علاوه بر این، یکی دیگر از خواص سیر مربوط به مبارزه با عفونت بود که خود این موضوع نیز از جمله مواردی است که سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. جالب است بدانید بیش از 50 درصد بیماری های دنیا عفونی می باشند.

کنترل دیابت

دیابت یکی از بیماری های سوخت و سازی رایج است که بسیار از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. افرادی که دیابت دارند نمی توانند سطح قند خون خود را کنترل کنند چرا که بدنشان به انسولین مقاوم شده است. بررسی ها نشان می دهد یکی دیگر از خواص سیر مربوط به کاهش سطح قند خون می شود. این موضوع برای کسانی که دیابت دارند خبر بسیار خوبی به شمار می رود. معمولا به چنین افرادی توصیه می شود که سیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا