انواع سوپ

طرز تهیه سوپ مرغ خوشمزه

سوپ ها از جمله پرطرفدارترین انواع پیش غذاها به شمار می روند که در تمام کشور های دنیا سرو می شوند. از آنجایی که در تهیه سوپ از انواع حبوبات، غلات، سبزیجات و یا مواد گوشتی استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که از آن به عنوان یک غذای مریض یاد می کنند. در حال حاضر انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آنها دارای طعم منحصر به فردی است. از جمله این سوپ های خوشمزه می توان به سوپ مرغ اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ مرغ آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ

دستور پخت سوپ مرغ

مرغ یکی از اصلی ترین منابع غذایی به شمار می رود که می تواند مقدار زیادی پروتئین برای شما تهیه کند. پروتئین یکی از اجزای مهم مواد غذایی به شمار می رود به طوری که بدن برای انجام بسیاری از وظایف خود به آن نیاز دارد. از جمله خواص پروتئین می توان به مواردی مانند افزایش عضله، تقویت انرژی و کاهش وزن اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه سوپ مرغ بسیار ساده است به طوری که همه می توانند آن را آماده کنند.

غذاهای همراه

سوپ مرغ یکی از شایع ترین پیش غذاها به شمار می رود البته بسیاری از افراد آن را به عنوان وعده اصلی نیز میل می کنند. شما می توانید این سوپ را همراه با غذاهای مانند انواع پلو و یا حتی پاستا و پیتزا میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ مرغ

+ به مقدار 500 گرم گوشت مرغ

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی

+ به مقدار دلخواه جعفری، تره و گشنیز

+ به تعداد دو حبه سیر

+ به مقدار دلخواه نمک و فلفل

+ به دو تعداد دو عدد هویج متوسط

+ به مقدار یک و نیم لیتر آب

طرز تهیه سوپ مرغ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سوپ خوشمزه باید انجام دهید این است که هویج و نگین را ابتدا به صورت نگینی خرد کنید.

گام دوم: سپس به سراغ سیر ها بروید و آنها را نیز خرد کرده و به ترکیبات بالا اضافه کنید.

گام سوم: حالا ترکیباتی که در بالا ریز کرده اید را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس مرغ را که از قبل خرد کرده اید را نیز در میان آن بگذارید.

گام چهارم: به آنها زردچوبه زده و صبر کنید تا نیم پز شود. سپس سیب زمینی ها نگینی خرد شده را به این ترکیب اضافه کنید.

گام پنجم: مرغ ها که پخته شد، آنها را از قابلمه خارج کرده و استخوان ها را جدا کنید. آنها را ریش ریش کرده و دوباره درون قابلمه بگذارید.

گام ششم: در این مرحله شما باید به سراغ سبزی هایی که در بالا اشاره شد بروید و آنها را به خوبی خرد کرده و به سوپ اضافه کنید.

گام هفتم: در گام آخر ادویه ها را اضافه کرده و بعد از این که سوپ به اندازه کافی پخت، آن را سرو کنید.

3.3/5 - (13 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا