خوراک ساده

طرز تهیه استانبولی به همراه آموزش گام به گام آن

استانبولی از جمله غذاهایی است که بیشتر افراد تصور می کنند برای کشور ترکیه است چرا که اسم آن به شهر استانبول شباهت دارد. اما این در حالی است که استانبولی یک غذای کاملا ایرانی می باشد به طوری که این روز ها در بسیاری از استان ها تهیه می شود. اما متاسفانه دقیقا نمی دانیم که این غذا بومی کدام شهر می باشد. از آنجایی که برای تهیه این غذا از ترکیبات طبیعی و مفیدی استفاده می شود، ارزش غذایی بالایی دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه استانبولی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه استانبولی

دستور پخت و طرز تهیه استانبولی

شما می توانید این غذا را با انواع مواد گوشتی آماده کنید. اگر تصور می کنید فقط می توان استانبولی را با گوشت قرمز آماده کرد، سخت در اشتباه هستید. در واقع میگو، مرغ و ماهی هم می توانند برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این غذا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

استانبولی یک غذای نسبتا سنگین است و به همین دلیل از آن به عنوان یک وعده اصلی یاد می شود و به همین دلیل بهتر است که شما آن را در نهار و یا شام میل کنید. انواع نوشیدنی های سنتی مانند دوغ و یا سالاد هایی مانند سالاد شیرازی و کاهو می توانند مکمل های عالی به شمار بیایند.

مواد مورد نیاز برای تهیه استانبولی

+ به مقدار دو پیمانه برنج

+ به مقدار نیم کیلو مرغ

+ به مقدار یک لیوان نخود فرنگی پخته شده

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری روغن

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی متوسط

+ به مقدار دلخواه میخک

طرز تهیه استانبولی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را خرد کرده و سپس در روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

گام دوم: حالا باید نمک، فلفل، زردچوبه و مرغ را به آن اضافه کنید.

گام سوم: در این مرحله شما باید به سراغ سایر مواد بروید و سیب زمینی نگینی شده ، نخود فرنگی و رب گوجه و میخک را به ترکیبات بالا اضافه کنید. بهتر است درب ظرف را ببندید تا بوی میخک بلند شود.

گام چهارم: در یک ظرف دیگر برج ها را خیس کرده و سپس پخته و آبکش کنید.

گام پنجم: قابلمه مناسب تهیه کرده و ابتدا یک لای برنج ریخته و سپس در لایه بعدی مقداری از مواد بالا بریزید. این کار را به حدی بکنید تا قابلمه پر شود.

گام ششم: درب قابلمه را ببندید تا غذا دم بکشد.

گام هفتم: در هنگامی که می خواهید غذا را سرو کنید، برنج را به خوبی مخلوط کرده و دانه های میخک را جدا کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا