سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی مخصوص

سالاد ها از جمله مهم ترین پیش غذاها هستند که در سال های اخیر با استقبال زیادی همراه بوده اند. این موضوع بدون شک به دلیل ارزش غذایی بالای سالاد و ترکیبات سالم به کار رفته در آن می باشد. در حال حاضر انواع سالاد وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود درست می شوند و مزه منحصر به فرد خود را نیز دارند. از جمله مهم ترین این سالاد ها می توان به سالاد گوجه فرنگی اشاره کرد که نزد گیاه خواران بسیار محبوب می باشد. این موضوع بدون شک به دلیل طعم فوق العاده اش می باشد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سالاد گوجه فرنگی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی

طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی

همان طور که از اسم این سالاد می توان حدس زد، ترکیب اصلی آن مربوط به گوجه فرنگی می شود. گوجه فرنگی از جمله سبزیجات محبوبی به شمار می رود که برای هر ذائقه ای مناسب می باشد. در گوجه فرنگی انواع ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد. به همین دلیل است که مصرف این سالاد به تقویت سلامت شما کمک می کند. از جمله برخی از خواص گوجه فرنگی می توان به مواردی مانند تقویت سلامت پوست، بهبود بینایی، جلوگیری از پوکی استخوان و بهبود هضم اشاره کرد.

غذاهای همراه

سالاد گوجه فرنگی یک پیش غذای عالی به شمار می رود که شما می توانید آن را در وعده های شام و نهار، همراه با غذاهایی مانند انواع پیتزا، انواع کوکو و یا پاستا میل کنید. انواع چاشنی ها برای طعم دادن به این سالاد مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد گوجه فرنگی

+ به تعداد سه عدد گوجه فرنگی

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد یک عدد فلفل قرمز

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری آبلیمو ترش

+ به مقدار نصف فنجان گشنیز خرد شده

+ به تعداد یک عدد فلفل سبز

+ به مقدار دلخواه پونه برای تزیین

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه سالاد گوجه فرنگی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه باید انجام دهید این است که گوجه فرنگی ها را شسته و سپس آنها را خرد کنید. گوجه فرنگی های خرد شده را در یک ظرف مناسب قرار دهید.

گام دوم: حالا به سراغ فلفل ها رفته و آنها را خرد کرده و در همان ظرف بریزید.

گام سوم: پیاز را به اندازه های دلخواه خرد کرده و به ظرف بالا اضافه کنید.

گام چهارم: در این مرحله تمام ترکیباتی که درون ظرف وجود دارد را به خوبی مخلوط کرده و سپس مواد چاشنی، یعنی فلفل، نمک، گشنیر و آبلیمو ترش را نیز اضافه کنید. این چاشنی ها را با فاصله اضافه کنید تا طعمشان به صورت کامل پخش شود.

گام پنجم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که مقداری پونه را بر روی سلاد به عنوان تزیین قرار دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا