غذاهاي دريايي

طرز تهیه قلیه ماهی مخصوص جنوبی

استان های جنوبی ایران، همواره به خاطر داشتن غذاهای خوشمزه، شهیر بوده اند. معمولا آشپزی در این شهر ها از اهمیت بالایی دارد و به همین دلیل است که غذاهایشان همواره طرفداران زیادی دارند. چون این استان ها به دریا نزدیک هستند، طبیعی است که ماهی یکی از بخش های اصلی غذاهای آنها را تشکیل بدهد. از جمله یکی از مهم ترین غذاهای جنوبی که با ماهی تهیه می شود، می توان به قلیه ماهی اشاره کرد. اگر دوست دارید با صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و طرز تهیه قلیه ماهی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

طرز تهیه قلیه ماهی

دستور پخت و طرز تهیه قلیه ماهی

همان طور که می دانید، مهم ترین ماده به کار رفته شده در این غذا مربوط به ماهی می باشد که اهمیت زیادی دارد. بیشتر کارشناسان تغذیه باور دارند که در طول هفته حداقل باید دوبار از گوشت ماهی استفاده کرد. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند جلوگیری از بیماری های قلبی، تقویت حافظه و کاهش کلسترول اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که قلیه ماهی دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن آماده کند.

غذاهای همراه

قلیه ماهی یک غذای بسیار خوشمزه است که نسبتا سنگین نیز می باشد. به همین دلیل است که توصیه می شود آن را به عنوان وعده اصلی مصرف کنید. استفاده از انواع پیش غذا مانند سالاد خیار و سالاد کاهو نیز همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه قلیه ماهی

+ به مقدار نیم کیلو سبزی ماهی

+ به تعداد یک حبه سیر

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار نصف پیمانه تمبر هندی آب شده

+ به مقدار نیم کیلو فیله ماهی

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آرد

+ به مقدار دو قاشق مربا خوری ادویه

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دو لیوان آب

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری روغن مایع

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

طرز تهیه قلیه ماهی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز را خرد کرده و سپس درون روغت تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

گام دوم: در همین حین سیر را بکوبید و سپس به تابه اضافه کنید. بعد از این که مقداری سیر تفت داده شد، سبزی ها را نیز خرد کرده و به غذا اضافه کنید.

گام سوم: حالا باید به سراغ چاشنی ها بروید. ادویه ، فلفل و زردچوبه را به مقدار دلخواه با مواد بالا که در حال تفت داده شدن هستند اضافه کنید.

گام چهارم: به سراغ تمبر هندی بروید و ابتدا آن را آب کنید. حالا تمبر هندی آب شده را به ترکیبات بالا اضافه کنید.

گام پنجم: حالا دو لیوان آب را به مواد اضافه کرده و مقداری صبر کنید تا آنها به خوبی بجوشند.

گام ششم: پس از جوش آمدن، فیله ماهی را در آن قرار داده و با حرارت ملایم بپزید.

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا