خوراک ساده

طرز تهیه کدوبره مازندرانی

تمام استان های ایران دارای غذاهای سنتی مخصوص به خود هستند که هر کدام از آنها ویژگی های منحصر به فردی دارند.در آشپزی ایرانی بدون شک غذاهایی که در خطه شمالی مانند مازندران تهیه می شوند، چیز دیگری هستند. غذاهای سنتی مازندرانی این روز ها در تمام استان های دیگر نیز تهیه می شوند. از جمله مهم ترین این غذاها می توان به کدوبره اشاره کرد که با استفاده از ترکیبات گیاهی درست می شود و به همین دلیل ارزش غذایی بالایی دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه کدوبره آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی ها همراهی کنید.

طرز تهیه کدوبره

دستور تهیه کدوبره

این خوراک خوشمزه با استفاده از انواع سبزیجات و صیفی ها مانند خوراک اسفناج تند تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن می تواند به تقویت سلامت شما در بسیاری از موارد کمک کند. همچنین این خوراک ساده، کالری بسیار پایینی دارد و از همین رو اگر شما در رژیم کاهش وزن هستید، می تواند یک انتخاب عالی باشد. اما یکی دیگر از موارد مهم در مورد این غذا این است که دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به تنهایی در خانه درست کند.

غذاهای همراه

کدوبره یک غذای نسبتا سنگین است به طوری که می تواند به عنوان وعده اصلی برای صبحانه و شام مصرف شود. استفاده از انواع نوشینی های سنتی مانند دوغ و یا سالاد هایی مانند سالاد شیرازی و سالاد کدو سبز تند نیز، انتخاب های هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه کدوبره

+ به تعداد پنج عدد کدوی سبز متوسط

+ به تعداد پنج عدد گوجه فرنگی متوسط

+ به تعداد یک عدد پیاز بزرگ

+ به تعداد دو تا سه عدد تخم مرغ نسبتا بزرگ

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی متوسط

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

طرز تهیه کدوبره

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای سنتی باید انجام دهید این است که پیاز را به خوبی خرد کنید و سپس آن را در یک تابه تفت دهید.

گام دوم: در همین حین باید زردچوبه و نمک را نیز به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

گام سوم: سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد کرده و سپس آن را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید.

گام چهارم: حالا باید شعله گاز را کم کنید و درب تابه را قرار داده و به مدت 5 تا 7 دقیقه صبر کنید.

گام پنجم: کدوها را حلقه ای خرد کرده و سپس آنها را بعد از این که سیب زمینی ها پخته شد، به مواد اضافه کنید و کمی صبر کنید.

گام ششم: در این مرحله باید گوجه فرنگی ها را نیز شسته و سپس به اندازه های دلخواه خرد کنید. حالا گوجه فرنگی های ریز شده را همراه با تخم مرغ به مواد بالا اضافه کرده و شعله را باز هم کم کنید.

گام هفتم: درب تابه را گذاشته و اجازه دهید تا مواد به مدت 15 دقیقه با شعله کم بپزند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا