خوراک ساده

دستور تهیه بت بانکلینک با آموزش گام به گام آن

یکی از بهترین استان ها در زمینه آشپزی که البته کمتری کسی از آن اطلاع دارد، سیستان و بلوچستان می باشد. جالب است بدانید که این استان همواره در زمینه غذاهای سنتی حرف های زیادی برای گفتن داشته است. از جمله یکی از مهم ترین این غذاها می توان به بت بانکلینک اشاره کرد. این غذا طعم بسیار بی نظیر و منحصر به فردی دارد و از همین رو از آن در بسیاری از استان های دیگر نیز استفاده می شود. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

بت بانکلینک

دستور پخت بت بانکلینک

در تهیه این غذا از انواع سبزیجات و حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل است که مصرف آن می تواند تاثیرات مثبت فراوان زیادی بر روی سلامت شما بگذارد. در واقع باقلا اصلی ترین ماده موجود در بت بانکلینک می باشد که سرشار از خواص مختلف است. از جمله برخی از فواید آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت دستگاه گوارشی، جلوگیری از یبوست و کاهش قند خون اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که بت بانکلینک دستور تهیه بسیار ساده ای دارد و به همین دلیل هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

بت بانکلینک یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای سنتی مانند سالاد فصل و ترشی لیته و دوغ، می توانند مکمل های علی باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه بت بانکلینک

+  به مقدار شش پیمانه برنج

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری شوید

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دلخواه زیره

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار 300 گرم باقلا پوست کنده

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه بت بانکلینک

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه انجام دهید این است که ابتدا باقلا ها را شسته و پوستشان را بگیرید. حالا این باقلا های پوست کنده شده را در روغن ریخته و به خوبی تفت دهید.

گام دوم: حالا باید به باقلا های تفت داده شده ادویه ها را اضافه کنید. بدین منظور توصیه می شود که یکی یکی، زیره و فلفل کوبیده شده و مقداری آب به آن ها بیفزایید. اجازه دهید که این مواد با شعله ملایم حرارت ببینند.

گام سوم: دقت داشته باشید به محض این که باقلا و سایر مواد بالا پخته شدند، آب و برنج را همراه با نمک را به آنها اضافه کنید. این ترکیب را نیز حرارت دهید به طوری که آب برنج کشیده شده و به خوبی خشک شود.

گام چهارم: سپس بعد از این که آب برنج تمام شد، آن را دم کنید. معمولا چیزی بین 30 تا 40 دقیقه طول می کشد که این مواد بپزند. بعد از این که پخته شد، غذا را سرو کرده و سپس آن را را پیش غذاهای یاد شده میل کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا