خورش ها

دستور تهیه خورش سیب یک غذای خوشمزه

خورش ها از جمله خوشمزه ترین انواع غذاهای ایرانی هستند که در تمام استان ها تهیه می شود. همان طور که می دانید، انواع مختلف از خورش وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مواد مخصوص خود هستند. به طور معمول، در تهیه خورش از سبزیجات، گوشت، میوه ها و حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل ارزش غذایی بالایی دارند. از جمله مهم ترین انواع خورش می توان به خورش سیب اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خورش سیب

دستور پخت خورش سیب

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده ای که در تهیه این خورش به کار می رود، مربوط به سیب می شود. سیب یکی از محبوب ترین انواع میوه ها است که دارای فواید مهمی است. از جمله برخی از خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت پوست، تقویت دستگاه ایمنی، جلوگیری از بیماری های مزمن و بهبود هضم اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این خورش دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

خورش سیب از جمله غذاهای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده شود. مصرف انواع پیش غذاهای سنتی ایرانی مانند سالاد شیرازی و یا چاشنی هایی مانند آبلیمو نیز عالی است.

مواد مورد نیاز برای تهیه خورش سیب

+ به تعداد سه عدد سیب بزرگ

+ به مقدار سه پیمانه گوشت

+ به مقدار دو پیمانه لپه

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری آب لیمو

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه خورش سیب

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را به خوبی شسته و خرد کرده و سپس آنها را همراه با گوشت در یک تابه تفت دهید.

گام دوم: سپس به سراغ سیب ها بروید و آنها را نیز ابتدا شسته و بعد به صورت نگینی خرد کنید. حالا این سیب های خرد شده را به تابه اضافه کرده و آنها را نیز تفت دهید.

گام سوم: در این مرحله باید لپه هایی که از قبل خیس کرده اید را همراه با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به مواد بالا اضافه کرد و آنها را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.

گام چهارم: آخرین کاری که برای تهیه این خورش باید انجام دهید این است که آب را همراه با آبلیمو به ترکیبات بالا اضافه کرده و سپس آنها را بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید که به خوبی مورد پخت قرار بگیرند.

گام پنجم: همچنین دقت داشته باشید که شما برای تزیین می تواند از سایر مواد مانند سیب زمینی های خلال شده استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا