انواع دسر

طرز تهیه رشته فالوده به سبک مغازه های بستنی فروشی و کافی شاپ ها

یکی از خوشمزه ترین انواع دسر های ایرانی که در بیشتر قمست های دنیا طرفداران زیادی دارد، فالوده می باشد. جالب است بدانید که اسم اصلی این دسر پالوده بوده و بعد از حمله عرب ها، این لغت معرب شده و تبدیل به فالوده گردید. در حال حاضر فالوده شیرازی و کرمانی از جمله محبوب ترین انواع فالوده ها به شمار می روند که شما می توانید آن ها را از تمام بستنی فروشی ها تهیه کنید. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه رشته فالوده آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از سایت آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه رشته فالوده

دستور تهیه رشته فالوده مجلسی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، فالوده نوعی دسر می باشد که مواد اصلی آن مربوط به رشته های نشاسته می باشد که در یخ و شکر خوابانده می شوند. بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این دسر قدمتی بیش از هزار سال دارد و ایرانی ها در اواسط دوره ساسانی ها آن را ابداع کرده اند. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این دسر خوشمزه، دستور تهیه فوق العاده ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکنات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

فالوده از جمله دسر هایی است که شما می توانید آن را در عصرانه همراه با انواع کیک ها مانند کیک خیس شکلاتی، تارت خرما، مافین، شیرینی ها و کلوچه ها مصرف کنید. همچنین نوشیدنی هایی مانند لیموناد نیز می توانند مکمل خوبی باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه فالوده

+ به مقدار 300 گرم نشاسته

+ به مقدار چهار لیوان آب

+ به مقدار یک لیوان شکر

+ به تعداد یک عدد لیمو ترش

+ مقداری شربت آلبالو برای تزیین

+ به مقدار یک چهارم لیوان گلاب

طرز تهیه فالوده

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این دسر خوشمزه باید انجام دهید این است که شکر را همراه با آب درون قابلمه ریخته و سپس آنها را بر روی حرارت بگذارید تا شکر به خوبی آب شود.

گام دوم: بعد از این که ترکیبات بالا غلیظ شدند، به آن گلاب را اضافه کنید.

گام سوم: اجاره دهید این ترکیبات چند جوش بزند و سپس آنها را از روی حرارت بردارید.

گام چهارم: شربت را درون کاسه بریزید و بعد از این که خنک شد، آن را درون فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

گام پنجم: بعد از این که یخ زد، آن را درون مخلوط کن برزید و دوباره مواد خرد شده را درون کاسه قرار داده و در فریزر قرار دهید.

گام ششم: حالا نشاسته را با دو لیوان آب درون قابلمه ریخته و حرارت را بر روی ملایم تظیم کنید تا آب بخار شود.

گام هفتم: بعد از این که نشاسنه غلیظ و کشدار شد، آنها را درون آبکش ریخته و سپس به فشار از سوراخ های آبکش رد کنید تا رشته های فالوده به وجود بیایند.

گام هشتم: رشته ها را درون آب و یخ قرار داده و با دست زیر و رو کنید تا حالت خود را حفظ کنند.

گام نهم: حالا ترکیباتی که در فریزر دارید را با رشته ها مخلوظ کرده و در نهایت با لیموترش و آب آلبالو آنها را مزه دار کنید.

3.6/5 - (29 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا