آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذاانواع سوپسوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه سوپ جو با گوشت بره و نحوه ی پخت آن

سوپ ها همواره به عنوان یکی از خوشمزه ترین انواع پیش غذا ها به شمار می روند که طرفداران زیادی دارند. همان طور که می دانید ، سوپ با استفاده از سبزیجات ، حبوبات و یا مواد گوشتی تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن ها به تقویت سلامت کمک می کند.

از آنجایی که در تهیه سوپ از انواع حبوبات ، غلات ، سبزیجات و یا مواد گوشتی استفاده می شود ، ارزش غذایی بالایی دارد به طوری که از آن به عنوان یک غذای مریض یاد می کنند. در حال حاضر انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از مهم ترین آن ها می توان به سوپ جو با گوشت بره اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ جو با گوشت بره آشنا شوید ، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سوپ جو با گوشت بره

دستور پخت سوپ جو با گوشت

گوشت بره یکی از اصلی ترین منابع غذایی به شمار می رود که می تواند مقدار زیادی پروتئین برای شما تهیه کند. پروتئین یکی از اجزای مهم مواد غذایی به شمار می رود به طوری که بدن برای انجام بسیاری از وظایف خود به آن نیاز دارد. از جمله خواص پروتئین می توان به مواردی مانند افزایش عضله ، تقویت انرژی و کاهش وزن اشاره کرد.جالب است بدانید که دستور تهیه سوپ جو با گوشت و سبزیجات بسیار ساده است و به راحتی می توانید آن را آماده نمایید

غذاهای همراه

سوپ جو یکی از فرا گیر ترین پیش غذا ها به شمار می رود البته بسیاری از افراد آن را به عنوان وعده اصلی نیز استفاده می کنند. می توانید این سوپ را همراه با غذا های اصلی مانند انواع پلو و یا حتی پاستا و پیتزا میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ جو با گوشت بره

یک پوند گوشت بره

دو عدد پیاز بزرگ ، خرد شده

28 اونس گوجه فرنگی خرد شده

دو پیمانه آب

سه پیمانه سوپ گوشت گاو

یک سوم پیمانه آب گوجه فرنگی

۴ هویج متوسط ، خرد شده

سه ساقه کرفس خرد

نصف فنجان جو

پودر فلفل چیلی ۱ / ۲ قاشق سوپ خوری

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

دستور تهیه سوپ جو با گوشت بره

گام اول : ابتدا جو ها را به مدت 4 الی 5 ساعت درون اب قرار می دهیم تا کاملا نرم شود.

گام دوم : یک قابلمه ی بزرگ اماده کرده و روغن را درونش میریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم و گوشت های بره را که تکه تکه کرده بودیم درونش تفت می دهیم تا کاملا قهوه ای شود.

گام سوم : سپس گوجه فرنگی ها و سوپ های گاو ، آب گوجه فرنگی ، آب ، قارچ را درونش ریخته و کاملا هم می زنیم.

گام چهارم : هویج ، کرفس و جو را اضافه کنید و با پودر چیلی و فلفل به مقدار دلخواه طعمش را بسازید و به مدت 45 دقیقه روی حرارت کم اجازه دهید تا کاملا جا بیافتد.

3.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا