غذای بین الملل

طرز تهیه فلافل خانگی خوشمزه به سبک مغازه های ساندویچی

همان طور که می دانید، یکی از غذاهای بسیار خوشمزه که در سراسر ایران طرفدار دارد، فلافل می باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که فلافل یک غذای جنوبی است اما باید بدانید که ریشه این غذا به کشور های عربی مانند لبنان برمی گردد. همچنین این نکته ضروری است که فلافل به هیچ عنوان فست فود به شمار نمی آید چرا که از مواد طبیعی تهیه می شود و از همین رو ضرری برای فرد ندارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه فلافل خانگی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه فلافل خانگی

دستور تهیه فلافل خانگی

این غذا طعم تندی دارد و در تهیه آن از حبوبات استفاده می شود. این موضوع بدان معنی است که مصرف آن می تواند بر روی سلامت بدن شما تاثیر بگذارد. از جمله مهم ترین فواید حبوبات می توان به مواردی مانند تقویت سلامت گوارش، تنظیم قند خون، کاهش وزن و کاهش کلسترول اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دستور تهیه فلافل بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه و با کمترین امکانات آماده کند.

غذاهای همراه

معمولا از فلافل خانگی به عنوان یکی از غذاهای نسبتا سبک یاد می شود اما شما می توانید از آن به عنوان یک وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. استفاده از فلافل همراه با انواع چاشنی ها مانند سس کچاپ، سس قرمز، سس گوجه فرنگی و حتی انواع ترشی ها توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه فلافل خانگی

+ به مقدار نصف پیمانه نخود

+ به تعداد یک عدد پیاز کوچک و تازه

+ به مقدار یک قاشق چای خوری تخم گشنیز

+ به مقدار یک قاشق چای خوری فلفل سیاه

+ به مقدار یک قاشق چای خوری زیره سبز

+ به مقدار دلخواه روغن مایع برای سرخ کردن

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه فلافل خانگی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که نخود ها را از 24 ساعت قبل درون آب بگذارید تا به خوبی خیس بخورند. بعد از این مدت، آنها را در آورده و به خوبی چرخ کنید تا له شوند.

گام دوم: حالا باید به سراغ پیاز بروید که یکی از مهم ترین مواد برای فلافل می باشد. شما می توانید پیاز را رنده کنید و یا این که آن را نیز مانند نخود چرخ کنید. در هر حال، پیاز باید آماده خمیر شدن باشد.

گام سوم: پیاز را با نخود به خوبی مخلوط کنید به طوری که یک خمیر به دست بیاید. بعد از این موضوع، ادویه هایی که در بالا اشاره شد را باید به ترکیبات اضافه کرده و دوباره آنها را مخلوط کنید به طوری که تمام مواد طعم و عطر این ادویه ها را بگیرند.

گام چهارم: بعد از این که توانستید خمیر مورد نیاز برای تهیه فلافل را آماده کنید، به دستان خود دایره های کوچک از آنها را برداشته و در تابه بگذارید تا با روغن سرخ شود.

4.3/5 - (50 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا