مربا و شربت

طرز تهیه مربا شاه توت دسر تابستانی خوشمزه

مربا از جمله دسر هایی است که با استفاده از میوه و شکر تهیه می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی نسبتا بالایی دارد. همان طور که می دانید، انواع مرباهای مختلف وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود هستند. چون میوه ها دارای انواع آنتی اکسیدان های قدرتمند و ویتامین های مختلف می باشند، مصرف آنها می تواند بر روی سطح سلامت بدن تاثیرات مثبت بگذارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه مربا شاه توت آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی همراهی کنید.

دستور تهیه مربا شاه توت

همان طور که مشخص است، مهم ترین ماده تشکیل دهنده این مربا مربوط به شاه توت می شود که طعم بسیار لذیذی نیز دارد. کارشناسان تغذیه باور دارند که شاه توت به دلیل ویژگی های بی نظیری که دارد، حتما باید در رژیم غذایی شما قرار داشته باشد. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند بهبود وضعیت گوارش، جلوگیری از سرطان، تنظیم فشار خون و سم زدایی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که مربا شاه توت دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مربا شاه توت یک دسر است و معمولا در صبحانه و یا عصرانه سرو می شود. استفاده از انواع کیک مانند کیک خیس شکلاتی و یا تارت خرما، مافین و شیرینی ها، می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه مربا شاه توت

+ به مقدار یک کیلوگرم شاه توت

+ به مقدار یک کیلوگرم شکر

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری آبلیمو

طرز تهیه مربا شاه توت

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این مربای خوشمزه باید انجام دهید این است که شاه توت ها را شسته و سپس دم آنها را جدا کرده و داخل قابلمه بریزید.

گام دوم: سپس بر روی شاه توت های شسته شکر بپاشید و سپس آنها را به مدت 12 ساعت درون یخچال قرار دهید و استراحت دهید تا آب بندازد.

گام سوم: حالا یک قابلمه مناسب تهیه کرده و سپس شاه توت های آب آورده شده را درون آن ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا کاملا غلیظ شوند. دقت داشته باشید که باید آنها را تا اندازه ای بپزید تا به صورت کامل له شوند.

گام چهارم: پس از این که مواد بالا به صورت کامل پخت، آبلیمو را به آنها اضافه کنید.

گام پنجم: سپس بعد از این که مربا آماده شد، قابلمه را کناری قرار دهید تا خنک شود. سپس مرباها را درون ظرف های شیشه ای مناسب که از قبل تهیه کرده اید قرار دهید.

گام ششم: حالا شربت مربا را از صافی عبور داده و نصف آن را برای مربا کنار بگذارید.

گام هفتم: شما می توانید برای تهیه کردن مارمالاد هم از این روش استفاده کنید با این تفاوت که توت ها را پس از شستن له کنید.

3.7/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا