گیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص سیب زمینی و فواید مهم آن

سیب زمینی به عنوان یکی از غلات محسوب می شود که بیش از 25 درصد از مواد غذایی دنیا را تشکیل می دهد. در واقع این ماده، از جمله یکی از اصلی ترین منابع غذایی انسان ها به شمار می رود. این موضوع نه تنها به دلیل ارزش غذایی بالایی آن، بلکه به خاطر فواید بی نظیری است که سیب زمینی دارد. همین موضوع باعث شده تا از آن برای تهیه انواع غذا استفاده شود. اگر دوست دارید به صورت مختصر با برخی از اصلی ترین خواص سیب زمینی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خواص سیب زمینی

خواص سیب زمینی

کاهش وزن

معمولا به افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش بدهند، توصیه می شود که سیب زمینی را در رژیم غذاییخ ود قرار دهند. یکی از مشکلاتی که این افراد دارند، عدم توانایی غلبه بر اشتها می باشد که این موضوع باعث می شود نتوانند به رژیم خود پایبند باشند. سیب زمینی یکی از بهترین منابع دریافت فیبر می باشد. فیبر ها بسیار دیر هضم می شوند و به همین دلیل است که شما بعد از مصرف آنها، بسیار دیرتر از حالت عادی گرسنه می شوید. در واقع 100 گرم سیب زمینی بیش از 100 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را برطرف می کند.

تقویت سلامت گوارش

یکی دیگر از خواص سیب زمینی مربوط به تقویت سلامت گوارش می شود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، در سیب زمینی مقدار زیادی فیبر وجود دارد. دانشمندان باور دارند که فیبر طبیعت چسبنده دارد. این موضوع باعث می شود که مصرف آن لوله های گوارشی بدن را مرطوب کند. این بدان معنی است که حرکت مدفوع و مواد غذایی تسهیل می شود. این موضوع می تواند به شما در جلوگیری از انواع بیماری های گوارشی شایع مانند یبوست و یا بواسیر کمک شایانی کنید.

تقویت سلامت قلب

قلب حیاتی ترین اندام بدن است که حفظ سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. متاسفانه بر اساس آمار ها، در طول سال بیبش از یک میلیون نفر جان خود را بر اثر بیمای های قلبی از دست می دهند. همان طور که می دانید، یکی از موارد اصلی که بر روی سلامت قلب تاثیر دارد، کلسترول است. هر چه میزان کلسترول پایین تر باشد، شانس ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی مانند تصلب شرایین و سکته مغزی کاهش پیدا می کند. فیبر قادر است کلسترول را بکاهد و همان طور که اشاره شد، یکی از خواص سیب زمینی مربوط به میزان بالای فیبر می شود.

کنترل دیابت

دیابت از جمله بیماری های سوخت و سازی است که نسبتا شایع می باشد. افرادی که به دیابت مبتلا هستند، نمی توانند سطح قند خونشان را کنترل کنند چرا که بدنشان به انسولین مقاوم شده است. افزایش سطح قند خون می تواند شانس ابتلا به بسیاری از مشکلات را افزایش بدهد. جالب است بدانید که خواص سیب زمینی می تواند به شما در کنترل این بیماری کمک کند چرا که فیبر ها، قادر هستند قند خون را جذب کرده و سپس از بدن دفع کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا