ترشی | شور

دستور تهیه ترشی کدو و پیاز خانگی و مواد مورد نیاز آن

ترشی ها از جمله خوشمزه ترین انواع چاشنی ها می باشند که برای بیشتر ذائقه ها مناسب هستند. جالب است بدانید که علاوه بر کشور های خاورمیانه ای، کشور های بالکان نیز از ترشی استفاده می کنند. معمولا برای تهیه ترشی از انواع سبزیجات، میوه ها و صیفی جات استفاده می شود و از همین رو مصرف آنها می تواند تاثیرات بسیاری زیادی بر روی سلامتی داشته باشد. از جمله مهم ترین انواع ترشی می توان به ترشی کدو و پیاز اشاره کرد که طعم کاملا بی نظیری دارد. ما در این مقاله آشپزی قصد داریم که شما را به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه ترشی کدو و پیاز آشنا کنیم.

ترشی کدو و پیاز

دستور تهیه ترشی کدو و پیاز

مسلما اصلی ترین ماده هایی که برای تهیه این ترشی به آنها نیاز دارید، کدو و پیاز هستند. این دو ماده غذایی ارزش بسیار بالایی دارند و به همین دلیل کارشناسان تغدیه توصیه می کنند که مصرف آنها را حتما در لیست برنامه هفتگی خود قرار دهید. کدو و پیاز دارای فواید زیادی هستند که از جمله مهم ترین آنها می توان به جلوگیری از بیماری های گوارشی، مبارزه با عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دستور تهیه ترشی کدو و پیاز بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

معمولا شما می توانید از ترشی کدو و پیاز به عنوان یک چاشنی برای طعم داده به انواع غذاها استفاده کنید. با این حال، پلو هایی مانند زرشک پلو، عدس پلو، مانی پلو و یا سبزی پلو بهترین انتخاب ها محسوب می شوند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ترشی کدو و پیاز

+ به تعداد سه عدد برگ بو

+ به مقدار یک چهارم پیمانه شکر قهوه ای

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری نمک

+ به مقدار دو پیمانه سرکه سیب

+ به مقدار یک قاشق چای خوری آویشن خشک

+ به مقدار 900 گرم کدو سبز

+ به تعداد دو عدد پیاز کوچک

طرز تهیه ترشی کدو و پیاز

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این ترشی خوشمزه و پرطرفدار باید انجام دهید این است که یک قابلمه مناسب تهیه کرده و سپس سرکه و شکر را درون آن قرار داده و به خوبی مخلوط کنید.

گام دوم: حالا این قابلمه را بر روی گاز قرار داده و بعد نمک و آویشن و برگ بو را درون آن بریزید و حرارت دهید. بهتر است سه دقیقه صبر کنید تا شکر به خوبی درون سرکه حل شود به طوری که دانه های آن به هیچ عنوان دیده نشود.

گام سوم: در این مرحله به سراغ مواد اصلی، یعنی پیاز کدو بروید. بهتر است این مواد را به صورت حلقه ای برش دهید و آماده کنید.

گام چهارم: مخلوطی که در بالا با سرکه و شکر تهیه کرده اید را روی پیاز و کدوی حلقه شده بریزید. البته باید دقت کنید که پیاز و کدو را ترجیحا باید در یک ظرف شیشه ای قرار دهید. شیشه را درون یخچال گذاشته و بعد از 3 ساعت سرو کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا