انواع پلو و چلو

دستور پخت چشم بلبلی پلو خوشمزه و خوشطعم

همان طور که می دانید، لوبیا ها از جمله یکی از مهم ترین حبوبات هستند و به همین دلیل توصیه می شود که حتما آنها را در دستور کار خود قرار دهید. انواع مختلفی از لوبیا وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص خود هستند. از جمله یکی از خوش خوراک ترین لوبیاها می توان به لوبیا چشم بلبلی اشاره کرد. یکی از غذاهایی که با این لوبیا پخته می شود، چشم بلبلی پلو نام دارد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با موارد مورد نیاز و دستور تهیه این پلو آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از سایت آشپزی همراهی کنید.

چشم بلبلی پلو

دستور پخت چشم بلبلی پلو

مهم ترین ماده مورد نیاز برای تهیه این پلو مربوط به لوبیا چشم بلبلی می شود. همان طور که اشاره شد، این لوبیا دارای فواید بی نظیری است. از جمله مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، کاهش قند خون، کاهش کلسترول و کاهش وزن اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که چشم بلبلی پلو دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند به تنهایی آن را در خانه و با کمترین امکانات آماده کند.

غذاهای همراه

چشم بلبلی پلو به عنوان یک غذای سنگین به شمار می رود و از همین رو توصیه می شود که از آن به وعده اصلی در نهار و یا شام استفاده کنید. همچنین بهتر است که در کنار این پلو، انواع پیش غذاهای ایرانی مانند سالاد کدو سبز و یا نوشیدنی هایی مانند دوغ را نیز تجربه کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه چشم بلبلی پلو

+ به مقدار یک پیمانه لوبیا چشم بلبلی

+ به مقدار دو پیمانه برنج

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری شوید

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه چشم بلبلی پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که برنج را پاک کرده و سپس آن را شسته و با 5 پیمانه آب و نمک به مدت دو ساعت خیس کنید.

گام دوم: سپس در این مرحله باید یک ظرف مناسب تهیه کرده و سپس لوبیا ها را درون آن بریزید. مقداری آب به لوبیاها اضافه کرده و ظرف را بر روی حرارت بگذارید. مقداری نمک در آن ریخته و لوبیا را بپزید.

گام سوم: بعد از این که لوبیاها پخته شدند، در آب کش آب آنها را بگیرید.

گام چهارم: برنح خیس شده را در قابلمه ریخته و به آن روغن اضافه کنید.

گلم پنجم: حرارت را روشن کنید تا برنج آماده شود.

گام ششم: حالا در این مرحله باید لوبیا های پخته شده را درون ظرف برنج بریزید و اجازه دهید تا زمانی که آب برنج تمام شده، بپزند.

گام هفتم: در همین حین به سراغ شوید ها بروید و سپس بعد از این که آنها را خرد کردید، به قابلمه و برنج اضافه کنید.

گام هشتم: حالا حرارت را ملایم کرده و صبر کند تا برنج دم بکشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا