انواع آش

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

یکی از غذاهای سنتی ایرانی که طرفداران زیادی نیز دارد، آش می باشد. البته جالب است بدانید که این روز ها در برخی از کشور های همسایه مانند ارمنستان و ترکیه از این آش استفاده می کنند. معمولا در تهیه این غذا از انواع ترکیبات با ارزش مانند سبزیجات، حبوبات و یا گوشت استفاده می شود. به همین دلیل، مصرف آش می تواند بر روی سلامت شما تاثیر زیادی داشته باشد. از جمله یکی از مهم ترین آنها می توان به آش دوغ اردبیل اشاره کرد که طعم بسیار بی نظیری دارد. ما در این مقاله آشپزی قصد داریم شما را با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این آش آشنا کنیم.

آش دوغ اردبیل

دستور پخت آش دوغ اردبیل

اردبیل از جمله استان هایی است که همواره به داشتن آشپزی بی نظیر و غذاهای خوشمزه شهره بوده است. این آش از جمله یکی از محبوب ترین غذاهای اردبیلی است که البته این روز ها در بسیاری از استان های دیگر نیز تهیه می شود. مشخصا اصلی ترین ماده برای تهیه این آش مربوط به دوغ می شود. دوغ از جمله لبنیاتی است که دارای فواید بی نظیری است. به عنوان مثال، مصرف این نوشیدنی می تواند به بهبود گوارش، مبارزه با عفونت و تقویت استخوان ها کمک کند.

غذاهای همراه

آش دوغ اردبیل غذای نسبتا سنگینی به شمار می رود که شما می توانید آن را به عنوان وعده اصلی در نهار و یا شام میل کنید. همچنین استفاده از انواع چاشنی ها مانند ترشی پیاز، ترشی خرما و یا آبلیمو، می تواند طعم این آش را بهتر کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه آش دوغ اردبیل

+ به مقدار دو لیتر دوغ

+ به مقدار یک پیمانه نخود پخته شده

+ به مقدار یک پیمانه برنج

+ به تعداد یک عدد تخم مرغ متوسط

+ به مقدار 300 گرم سبزی آشی ( گشنیز، تره، در صورت تمایل اسفناج )

طرز تهیه آش دوغ اردبیل

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این آش خوشمزه باید انجام دهید این است که دوغ را با یک عدد تخم مرغ مخلوط کرده و اجازه دهید که به صورت کامل در یکدیگر حل شوند. اگر ترکیب به دست آمده خیلی آبکی بود، می توانید به آن مقداری ماست اضافه کنید.

گام دوم: سپس این مواد را درون یک قابلمه ریخته و حرارت را زیاد کنید. به هم زدن ادامه دهید و دقت داشته باشید که این آش به هم زدن بسیار زیاد نیاز دارد.

گام سوم: حالا به محض این که دوغ درون قبلمه به جوش آمد، برنج را به آن اضافه کنید.

گام چهارم: بعد از این که 15 دقیقه صبر کردید و به رنج به خوبی پخته شد، سبزی هایی که از قبل به صورت کامل خرد کرده اید را به آن اضافه کنید. اجازه دهید تا رنگ سبزی ها به قهوه ای تیره تبدیل شود.

گام پنجم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ نخودی که از قبل شسته اید و پخته اید برود و آن را به آش اضافه کنید. در همین مرحله نمک را نیز باید به آش بزنید.

گام ششم: 20 دقیقه بعد، آش شما آماده می شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا