انواع آش

طرز تهیه آش کشک مخصوص به روش رستورانی و مجلسی

استان لرستان بیشتر به داشتن مکان های طبیعی شناخته می شود اما جالب است بدانید که غذاهایی که در این استان تهیه می شوند هم بسیار خوشمزه هستند و به همین دلیل آنها را در بسیاری از نقاط دیگر نیز سرو می کنند. از جمله یکی از مهم ترین غذاهای لری که طرفداران زیادی دارد، می توان به آش کشک اشاره کرد. این آش از ترکیبات با ارزشی درست می شود و به همین دلیل بر روی سلامت شما تاثیرگذار است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه آش کشک آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله سایت آشپزی همراهی کنید.

آش کشک

دستور تهیه آش کشک

همان طور که مشخص است، ماده اصلی این غذا مربوط به کشک می شود. کشک از جمله لبنیاتی است که بسیار خوش طعم می باشد و همچنین دارای ویژگی های سلامتی فراوانی نیز است. از جمله برخی از مهم ترین خواص کشک می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، جلوگیری از مشکلات کلیوی، کاهش وزن و افزایش برخی از هورمون ها اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که دستور تهیه آش کشک بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند  آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مسلما آش کشک یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل شما باید از آن به عنوان یک وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی ها مانند سیر ترشی و یا ترشی خرما همراه با این آش می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه آش کشک

+ به مقدار دو پیمانه خرده برنج

+ به مقدار یک پیمانه نخود پخته شده

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری نعناع خشک شده

+ به مقدار دلخواه زردچوبه

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه روغن

+ به مقدار دو پیمانه کشک

طرز تهیه آش کشک

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این آش خوشمزه و سنتی باید انجام دهید این است که کشکم را کوبیده و سپس آن را همراه با برنج خرد شده، بپزید. بدین منظور شما باید مقداری آب به آن اضافه کنید.

گام دوم: شما از قبل باید نخود را در آب پخته باشید چرا که در این مرحله باید نخود پخته شده را به ترکیبات بالا اضافه کنید.

گام سوم: در این مرحله باید به مقدار 3 ساعت صبر کنید به طوری که تمام موجود در قابلمه به خوبی با هم ترکیب شوند و عطر آنها بلند شود.

گام چهارم: بعد از این موضوع، آش را بچشید و سپس به مقداری که فکر می کنید مناسب است، نمک و زردچوبه به آن اضافه کنید. مقدار این چاشنی ها کاملا اختیاری است.

گام پنجم: در نهایت و بعد از این که آش ما به صورت کامل یک دست شد، نعاع داغ را به آن اضافه کنید. شما می توانید از سایر سبزی های خشک شده مانند جعفری و ریحان برای تزیین روی این آش استفاده کنید که البته این موارد کاملا اختیاری به حساب می آید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا