غذاهاي دريايي

طرز تهیه بت ماهی سورین یک غذای خوشمزه ایرانی

یکی از استان های ایران که همواره نامش با غذاهای خوشمزه و لذیذ گره خورده است، مربوط به سیستان و بلوچستان می شود. غذاهای سیستانی بسیار محبوب هستند به طوری که آنها را در بسیاری از قسمت های ایران تهیه می کنند. از جمله یکی از خوشمزه ترین این غذاها می توان به بت ماهی سورین اشاره کرد که به معنی برنج ماهی شور می باشد. در تهیه این غذا از ترکیبات باارزش زیادی استفاده می شود و به همین دلیل مصرفش بر روی بدن تاثیرات مثبت زیادی می گذارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه بت ماهی سورین آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

بت ماهی سورین

دستور تهیه بت ماهی سورین

همان طور که مشخص است، ماده اصلی این غذا مربوط به ماهی می شود. البته دقت داشته باشید که حتما باید از ماهی شور استفاده کنید. بیشتر کارشناسان تغذیه باور دارند که هر کسی در طول هفته باید حداقل دو وعده ماهی مصرف کند. مصرف ماهی می تواند بر روی عواملی مانند کاهش کلسترول، تقویت سلامت قلب و بهبود حافظه تاثیر داشته باشد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که دستور تهیه این غذا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

بت ماهی سورین یک غذای سنگین می باشد و به همین دلیل بهتر است از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای سنتی مانند سالاد شیرازی، دوغ و یا ترشی به شدت توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه بت ماهی سورین

+ به تعداد یک عدد ماهی خشک شده

+ به مقدار شش پیمانه برنج ایرانی

+ به مقدار پنج قاشق غذا خوری روغن مایع

+ به تعداد سه عدد فلفل سبز

+ به تعداد سه عدد گوجه فرنگی متوسط

طرز تهیه بت ماهی سورین

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذا باید انجام دهید این است که ماهی را خشک کرده و سپس آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب بجوشانید.

گام دوم: در این مرحله شما باید فلفب سبز و گوجه فرنگی ها را به دقت شسته و سپس آنها را در روغن به خوبی تفت دهید تا رنگشان تغییر کند.

گام سوم: حالا ماهی آب پز شده است و شما باید  آن را به صورت کامل له کنید. ماهی له شده را به ترکیبات بالا که تفت داده شده اند، اضافه کنید.

گام چهارم: در نهایت باید به سراغ برنجی که از قبل خیس کرده اید بروید و آن را به ترکیبات بالا اضافه کنید. حرارت را روشن کرده و اجازه دهید تا غذا دم بکشد.

گام پنجم: چیزی در حدود 30 دقیقه طول می کشد تا تمام موادی که در قابلمه قرار دارند بپزند. یکی از مهم ترین ویژگی های این غذا این است که نیاز به نمک ندارد چرا که این ماهی، به اندازه کافی شور است که همین موضوع باعث می شود استفاده از آن هیچگونه خطر و عارضه ای برای افراد بیمار نداشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا