غذاهاي دريايي

طرز تهیه بریان ماهی به همراه مواد لازم آن

استان سیستان و بلوچستان از جمله یکی از مراکز آشپزی در ایران محسوب می شود که غذاهای آن طرفداران زیادی داشته و در سایر قسمت های کشور نیز تهیه می شود. از جمله یکی از مهم ترین غذاهای سیستانی می توان به بریان ماهی اشاره کرد. این غذا شاید چندان شناخته شده نباشد اما باید بدانید که طعم و مزه آن کاملا بی نظیر است به طوری که برای هر ذائقه ای مناسب می باشد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این غذا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی ها همراهی کنید.

بریان ماهی

دستور تهیه بریان ماهی

مهم ترین ماده تشکیل دهنده این غذا مربوط به ماهی می شود. ماهی یکی از مواد غذایی بسیار با ارزش است به طوری که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند هر کسی در طول هفته حداقل دو بار از این غذا مصرف کند. از حمله خواص ماهی می توان به مواردی مانند تنظیم سطح کلسترول، تقویت سلامت قلب و بهبود حافظه اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که این غذا دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را در به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

بریان ماهی یک غذای نسبتا سنگین است و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در شام و یا نهار استفاده کنید. همچنین استفاده از پیش غذاهایی مانند سالاد هویج تایلندی و یا سالاد خیار می تواند انتهاب های هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه بریان ماهی

+ به مقدار 500 گرم ماهی تن

+ به تعداد سه حبه سیر

+ به مقدار چهار پیمانه برنج

+ به تعداد چهار عدد گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه روغن مایع

+ به مقدار دلخواه گشنیز

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دلخواه فلفل سبز

+ به مقدار دلخواه رب گوجه فرنگی

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه بریان ماهی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذا باید انجام دهید این است که ماهی را در روغن تفت دهید.

گام دوم: حالا باید پیاز و گوجه فرنگی ، فلفل سبز ، سیر و گشنیز را نیز در روغن ریخته و به تفت دادن آنها ادامه دهید.

گام سوم: سپس باید به سراغ ادویه و رب گوجه فرنگی بروید و آنها را اضافه کنید.

گام چهارم: ماهی که در بالا سرخ کرده اید را در کف قابلمه بگذارید و سپس سس آماده شده را بر روی آن بریزید تا طعم خوبی پیدا کند.

گام پنجم: حالا باید برنج آب کش شده را درون قابلمه و روی ماهی سرخ شده بریزید. باید به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید تا این مواد با حرارت ملایم پخته شوند و در نتیجه برنج دم بکشد.

گام ششم: البته دقت داشته باشید که شما می توانید این ماهی را بدون استفاده از برنج میز میل کنید اما اضافه کردن چلو به آن می تواند ارزش غذایی بریان ماهی را بالاتر ببرد و در نتیجه اشتهای شما را برطرف کند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا