انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه دلمه بادمجان غذای خوشمزه و مقوی

دلمه از جمله غذاهایی است که بیشتر در کشور های خاورمیانه ای تهیه می شود اما این روز ها سایر قسمت های دنیا نیز به آن علاقه مند شده اند. به صورت عام، صیفی جات بهترین مواد برای تهیه دلمه به شمار می روند و به همین دلیل است که مصرف این غذا می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی سلامت شما داشته باشد. از جمله یکی از محبوب ترین انواع دلمه که طعم بی نظیری دارد، می توان به دلمه بادمجان اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه دلمه بادمجان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه دلمه بادمجان

دستور پخت دلمه بادمجان

همان طور که مشخص است، بادمجان اصلی ترین ماده تهیه این غذا به شمار می رود. دانشمندان باور دارند که در بادمجان انواع ویتامین های مختلفی و آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد و به همین دلیل بهتر است که از این ماده غذایی در رژیم هفتگی خود استفاده کنید. از جمله برخی از خواص بادمجان می توان به مواردی مانند بهبود هضم، جلوگیری از بیماری های گوارشی و تقویت سلامت پوست اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، دستور تهیه دلمه بادمجان بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

دلمه بادمجان یک غذای نسبتا سنگین می باشد و به همین دلیل بهتر است که از آن به عنوان وعده اصلی در شام یا نهار استفاده کنید. همچنین مصرف انواع سالاد های سنتی مانند سالاد شیرازی همراه با دلمه توصیه می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه دلمه بادمجان

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به تعداد هشت عدد بادمجان دلمه ای متوسط

+ به مقدار 500 گرم گوشت چرخ کرده

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه دارچین

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

+ به مقدار یک فنجان سس گوجه فرنگی

+ به مقدار یک فنجان عصاره لیمو ترش

+ به تعداد دو عدد تربچه

+ به مقدار دلخواه روغن

طرز تهیه دلمه بادمجان

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که بادمجان ها را به خوبی شسته و سپس یک قطعه از بالای آنها را جدا کنید.

گام دوم: سپس باید مغز داخل بادمجان ها را درآورده و درون آنها نمک بریزید. حالا این بادمجان ها را درون آب جوش قرار دهید و به مدت 20 صبر کنید تا پخته شوند.

گام سوم: حالا شما باید گوشت چرخ کرد و پیاز را درون روغن تفت دهید به حدی که پیاز ها به رنگی طلایی تبدیل شوند. سپس ادویه ها و جعفری را به این ترکیبات اضافه کرده و مخلوط کنید. حالا مخلوط به دست آمده را درون بادمجان ها قرار دهید.

گام چهارم: حالا قطعه هایی که در بالای بادمجان جدا کردید را دوباره سر جایش قرار دهید و سپس بادمجان را دوباره تفت دهید.

گام پنجم: در انتها سس گوجه فرنگی و آب لیموی تازه را به آنها اضاه کنید تا طعمشان تغییر کند. از تربچه ها نیز برای تزیین استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا