سالاد | اردورسوپ و سالادغذاهای اصلیغذاهای مکمل

طرز تهیه سالاد کلاسیک ماکارونی خارق العاده و آموزش درست کردن آن در خانه

ایتالیا از جمله کشور هایی است که همواره به هنری آشپزی و داشتن غذا های لذیذ شهرت داشته است و ذائقه ی بسیاری از مردم جهان را نیز با غذا های معروفش مانند پاستا و پیتزا تغییر داده است. پاستا از جمله مهم ترین انواع غذاهای ایتالیایی می باشد که طعم بسیار لذیذی داشته و با استفاده از انواع مواد غذایی مختلف قابل تهیه است. از جمله یکی از خوشمزه ترین پاستا ها که در ایران نیز طرفداران زیادی داشته و سرو می شود ، می توان به سالاد ماکارونی کلاسیک اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این پاستا آشنا شوید ، پیشنهاد می کنیم که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

سالاد کلاسیک ماکارونی

دستور پخت سالاد کلاسیک ماکارونی

در تهیه این پاستا از انواع ترکیبات مفید مانند سبزیجات و صیفی جات استفاده شده است. این موضوع یعنی مصرف پاستا آلانورما می تواند بر روی سطح سلامت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که این پاستای خوشمزه و فوق العاده، دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با استفاده از کمترین امکانات، در خانه آماده کند.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد کلاسیک ماکارونی

4 فنجان ماکارونی شکلی لوله ای

1 فنجان سس مایونز

1/4 فنجان سرکه سفید است

2/3 فنجان قند یا شکر سفید

2/1 قاشق غذا خوری خردل زرد

یک و نیم قاشق چای خوری نمک

1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه

1 پیاز بزرگ ، خرد شده

2 ساقه کرفس ، خرد شده

1 فلفل دلمه ای زرد و خرد شده

1/4 فنجان هویج رنده شده (اختیاری)

2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای (اختیاری)

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که در تابه مقداری روغن ریخته و گرم کنید.

گام دوم: سپس پیاز های خرد شده را درون آن بریزید تا تفت داده شوند و بعد سیر و فلفل را درون آن بریزید و به تفت دادن ادامه دهید تا مواد آماده شوند.

گام سوم : پاستا ها را ابتدا کمی نیم پز می کنیم ، به این صورت که یک قابلمه را پر از آب کرده و روی اجاق گاز می گذاریم و اجازه می دهیم تا بجوش بیاید ، سپس پاستا یا ماکارانی شکلی ها را درونش ریخته و اجازه می دهیم تا 8 دقیقه درون اب جوش خوب پخته شود. ( توجه داشته باشید که اگر از پاستا های شکلی دیگر استفاده می کنید زمان پخت را نیز از روی پشت بسته مشاهده نمایید.

گام چهارم : در گام پایانی مواد را ، سس مایونز ، سرکه ، شکر ، خردل ، نمک و فلفل را درون یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و به ماهی تابه اضافه می کنیم و کاملا تفت می دهیم سپس . پیاز ، کرفس ، فلفل سبز ، هویج ، پونه و ماکارونی را درون آن میریزیم و کمی تفت می دهیم.

بعد از این که پاستا نرم شد ، آن را درون یک ظرف در بسته گذاشته و حدود 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا