سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد کلم و آشنایی با مواد مورد نیاز آن

سالاد ها از جمله پیش غذاهایی است که برای قرن ها از آنها استفاده می شده و طرفداران زیادی نیز دارند. همان طور که می دانید، در تهیه سالاد از انواع سبزیجات، میوه ها و سایر مواد با ارزش استفاده می شود و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند تاثیرات بسیار بی نظیری بر روی سلامت فرد داشته باشد. از جمله یکی از خوشمزه ترین آنها می توان به سالاد کلم اشاره کرد. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سالاد آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سالاد کلم

طرز تهیه سالاد کلم

همان طور که مشخص است، اصلی ترین چیزی که در تهیه این سالاد به کار می رود، کلم می باشد. کلم یکی از گیاهانی است که طعم بی نظیری داشته و سرشار از ترکیبات بی نظیر می باشد. به همین دلیل کلم ارزش غذایی بالایی دارد و کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که استفاده از آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص کلم می توان به کاهش وزن، بهبود هضم و تقویت سلامت دستگاه گوارشی اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که این سالاد دستور تهیه ساده ای داشته و هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

سالاد کلم از جمله پیش غذاهایی است که شما می توانید آن را همراه با انواع غذاهای اصلی مانند پلو ها، پیتزا، پاستا و یا غذاهای دریایی مانند ماهی، میگو و خرچنگ میل کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد کلم

+ به تعداد یک عدد کلم سفید

+ به تعداد سه عدد هویج بزرگ

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری کشمش

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری سس مایونز

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری ماست غلیظ

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری سرکه سیب

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری شکر

+ به مقدار دلخواه فلفل

+ به مقدار دلخواه نمک

طرز تهیه سالاد کلم

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد باید انجام دهید این است که کلم را شسته و به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس این قسمت ها را به صورت نازک برش داده و یا رنده کنید.

گام دوم: هویج ها را نیز ابتدا شسته و سپس به خوبی رنده کنید.

گام سوم: حالا در این مرحله باید کلم و هویج رنده شده را با یکدیگر مخلوط کنید.

گام چهارم: دقت داشته باشید که در همین مرحله باید کشمش را نیز اضافه کنید. البته شما می توانید از سایر مواد مانند سیب رنده شده و یا گردو نیز استفاده کنید.

گام پنجم: سپس باید به سراغ سس بروید و آن را آماده کنید. بدین منظور توصیه می شود که ماست غلیظ، سس مایونز ،سرکه سیب، شکر، نمک و فلفل را مخلوط کرد و سپس آنها را هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسند.

گام ششم: حالا سس آماده شده را با ترکیبات بالا به خوبی مخلوط کرده و سالاد را درون یخچال بگذارید و بعد از 2 ساعت آن را میل کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا