آشپزی امروز سر آشپزانواع سوپ

طرز تهیه سوپ لپه خوشمزه مجلسی خانگی

سوپ ها همواره به عنوان یکی از خوشمزه ترین انواه پیش غذا به شمار می روند که طرفداران زیادی دارند. همان طور که می دانید، سوپ با استفاده از سبزیجات، حبوبات و یا مواد گوشتی تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آنها به تقویت سلامتی کمک می کند. در حال حاضر انواع سوپ وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از مهم ترین آنها می توان به سوپ لپه اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سوپ لپه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

سوپ لپه

دستور پخت سوپ لپه

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده این سوپ مربوط به لپه می شود. لپه از جمله حبوبات پرمصرف محسوب می شود که ارزش غذایی بالایی دارد. همین موضوع باعث می شود که بیشتر کارشناسان تغذیه توصیه کنند لپه را درون رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص لپه می توان به مواردی مانند کاهش وزن، بهبود هضم و جلوگیری از بیماری های گوارشی اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که سوپ لپه دستور تهیه ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

سوپ لپه مانند سایر دیگر سوپ ها، پیش غذا به شمار می رود که شما می توانید آن را همراه با بیشتر وعده های اصلی مانند انواع پلو، کباب و حتی پاستا و ساندویچ میل کنید. همچنین استفاده از نوشیدنی های طبیعی مانند دوغ نیز انتخاب خوبی می باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ لپه

+ به مقدار دو تکه گوشت قرمز

+ به مقدار دلخواه فلفل سیاه

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه سبزیجات

+ به تعداد یک حبه بزرگ سیر خرد شده

+ به تعداد یک عدد هویج بزرگ خرد شده

+ به تعداد یک عدد ترفه فرنگی بزرگ

+ به تعداد دو عدد ساقه کرفس

+ به مقدار 450 گرم لپه

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ مقداری جعفری برای تزیین

دستور تهیه سوپ لپه

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سوپ خوشمزه باید انجام دهید این است که لپه ها را شسته و سپس آنها را به همراه گوشت و پیاز در یک قابلمه قرار داده و بپزید.

گام دوم: بعد از این که گوشت نیم پز شد، هویج، تره فرنگی و کرفس خرد شده را به قابلمه اضافه کرده و بعد از این که جوش آمد، درب قابلمه را بردارید تا ته نگیرد.

گام سوم: گوشت را از درون این مواد بیرون بیاورید و سایر مواد را درون مخلوط کن ریخته و تبدیل به پوره کنید.

گام چهارم: حالا به قابلمه نمک، فلفل و آویشن اضافه کرده و سپس دوباره گوشت را درون آن قرار داده و اجازه دهید که سوپ باز هم برای مدتی بجوشد و گوشت کاملا پخته شود.

گام پنجم: در نهایت، کاری که باید بکنید این است که سوپ را درون یک ظرف ریخته و سپس با جعفری روی آن را تزیین کرده و میل کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا