انواع کباب و انواع کوفته

طرز تهیه کباب برنجی خوشمزه و مجلسی

خراسان از جمله استان های کشور است که غذاهای سنتی خوشمزه و پرطرفداری دارد به طوری که از آنها در سراسر ایران استفاده می شود. کباب برنجی یکی از غذاهای خوشمزه مشهدی است که از برنج و گوشت تهیه می شود و به همین دلیل است که ارزش غذایی بالایی دارد. این غذا بسیار مقوی است و به همین دلیل به بیماران و کسانی که در حال گذراندن دوره نقاهت هستند، از این غذا داده می شود. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه کباب برنجی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کباب برنجی

دستور پخت کباب برنجی

برای تهیه این غذا از گوشت قرمز و برنج استفاده می شود که هر دو در ایران طرفداران زیادی داشته و بسیار مقوی هستند. همچنین جالب است بدانید که از ترکیبات مقوی دیگری نیز استفاده می شود و از همین رو مصرف این غذا می تواند تاثیرات زیادی بر روی سلامتی شما داشته باشد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که کباب برنجی دستور تهیه بسیار ساده ای دارد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

بدون شک کباب برنجی یک وعده سنگین به شمار می ورد و از همین رو شما باید از آن به عنوان غذای اصلی در شام و نهار استفاده کنید. مصرف انواع پیش غذاها مانند سالاد شیرازی، سالاد خیار و یا نوشیدنی هایی مانند دوغ می توانند مکمل های خوبی باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه کباب برنجی

+ به مقدار 500 گرم گوشت قرمز

+ به مقدار یک پنجم پیمانه برنج

+ به مقدار یک پیمانه روغن

+ به مقدار یک پیمانه آرد

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل

طرز تهیه کباب برنجی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که برنج را در آب ریخته و سپس آن را با پیاز چرخ کنید.

گام دوم: در این مرحله شما باید به سراغ گوشت بروید و آن را نیز چرخ کنید. البته شما می توانید برای راحتی در کار، از گوشت چرخ کرده آماده استفاده کنید.

گام سوم: حالا گوشت چرخ کرده را با پیاز و برنج مخلوط کرده و دوباره این سه را با یکدیگر چرخ کنید.

گام چهارم: سپس باید تخم مرغ ها را درون یک ظرف جداگانه بشکنید و سپس آنها را به خوبی هم بزنید و بعد نمک و فلفل را نیز به آنها اضافه کنید.

گام پنجم: یک تخته صاف تهیه کرده و بر روی آن مقداری آرد بپاشید. حالا ترکیباتی که در بالا آماده کرده اید را بر روی آرد گذاشته و به خوبی آنها را مالش بدهید.

گام ششم: آخرین کاری که باید انجام دهید این است که ترکیباتی که در آب مالش داده اید را به صورت کباب در بیاورید. سپس این کباب ها را درون تابه گذاشته و دو طرف آن را سرخ کنید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا