خوراک ساده

طرز تهیه خوراک شوید باقالی رستورانی به همراه آموزش کامل پخت

خوراک ها از جمله غذاهایی هستند که در بیشتر قسمت های دنیا تهیه می شوند و هیچکس به صورت دقیق نمی داند که این غذا برای اولین بار در کجا ابداع شد. معمولا در تهیه خوراک از انواع مواد غذایی با ارزش استفاده می شود و به همین دلیل مصرف آنها بر روی سلامت بدن تاثیرات مثبتی می گذارد. همان طور که می دانید انواع مختلف خوراک وجود دارد که خوشمزه ترین آنها خوراک شوید باقالی نام دارد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه خوراک شوید باقالی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه خوراک شوید باقالی

دستور پخت خوراک شوید باقالی

مسلما اصلی ترین موادی که در تهیه این غذا استفاده می شوند، شوید و باقالی هستند. همان طور که می دانید، هر دوی این مواد دارای ارزش غذایی بالایی هستند به طوری که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید. از جمله برخی از مهم ترین خواص شوید و باقالی می توان به مواردی مانند جلوگیری از بیماری های گوارشی و سلامت قلب اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه خوراک شوید باقالی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

خوراک شوید باقالی بدون شک یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع پیش غذاهای مانند سالاد شیرازی همراه با این غذا انتخاب هوشمندانه ای است.

مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک شوید باقالی

+ به مقدار 400 گرم باقالی

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری پیاز داغ

+ به مقدار 50 گرم کره

+ به مقدار نیاز پودر سیر

+ به مقدار نصف قاشق غذا خوری زردچوبه

+ به مقدار یک پیمانه شوید تازه خرد شده

+ به تعداد چهار عدد تخم مرغ

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

طرز تهیه خوراک شوید باقالی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این خوراک خوشمزه باید انجام دهید این است که به سراغ باقالی بروید و بعد از این که آنها را پاک کردید، پوست بگیرید.

گام دوم: سپس آنها را با آب کافی درون یک قابلمه ریخته و بر روی گاز بگذارید.

گام سوم: در این مرحله شوید و پیاز داغ را به باقالی های پخته شده اضافه کرده و سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و صبر کنید تا به خوبی بپزند.

گام چهارم: در حالی که این مواد در حال پخته شدن هستند، پودر سیر و نمک را به آنها اضافه کنید. آخرین کاری هم که باید انجام دهید این است که کره را اضافه کنید. البته بهتر است آن را بر روی روغن آب کنید.

گام پنجم: بعد از این که این مواد چند دقیقه جوشیدند، به آنها تخم مرغ ها را اضافه کنید و اجازه دهید تا بر روی مواد به خوبی ببندند.

گام ششم: بعد از پختن تخم مرغ و کم شدن آب خوراک می توانید خوراک را سرو و نوش جان کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا