انواع پلو و چلو

طرز تهیه رشته پلو یک غذای سنتی ایرانی

همان طور که می دانید، پلو از جمله یکی از مهم ترین انواع غذاهای ایرانی به شمار می رود که هر خانواده ای در طول هفته یکبار آن را تهیه می کند. معمولا پلو را با ترکیبات گیاهی و گوشتی تهیه می کنند و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند بر روی سلامتی تاثیر بگذارد. انواع مختلف از پلو وجود دارد که هر کدامشان از ترکیبات خاصی تهیه می شوند و مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از پرطرفدارترین پلو ها می توان به رشته پلو اشاره کرد. اگر دوست دارید با طرز تهیه رشته پلو و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه رشته پلو

دستور پخت رشته پلو

همان گونه که مشخص است، اصلی ترین ماده برای تهیه این غذا مربوط به رشته می شود. کارشناسان تغذیه باور دارند که رشته دارای ارزش غذایی زیادی است و از همین رو بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند بهبود هضم، جلوگیری از یبوست و تقویت دستگاه گوارشی اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه رشته پلو بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

بدون شک رشته پلو یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. مصرف انواع چاشنی ها مانند ترشی پیاز همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه رشته پلو

+ به مقدار یک کیلو رشته پلویی

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار یک پیمانه عدس

+ به مقدار 200 گرم گوشت چرخ کرده

+ به مقدار 100 گرم سویا

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز زعفران

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه رشته پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که رشته را درون یک تابه که آن را کمی چرب کرده اید قرار دهید و سپس تابه را حرارت دهید تا رنگ رشته ها قهوه ای شوند.

گام دوم: سپس رشته ها را درون آبجوش بریزید تا بجوشند و بعد از 5 دقیقه آنها را آبکش کنید.

گام سوم: حالا باید به سراغ پیاز بروید و بعد از این آن را سرخ کردید، گوشت چرخ کرده و سویا را به آن اضافه کرده و سپس همگی را با یکدیگر تفت دهید.

گام چهارم: بعد از این که مواد بالا به خوبی تفت داده شدند، رب و ادویه جات و عدس پخته شده را به آنها اضافه کرده و سپس مواد را لا به لای رشته بگذارید و اجازه دهید تا دم بکشند.

گام پنجم: در ضمن شما می توانید رشته را به تنهایی دم کنید و سپس مواد را بعد از دم کردن به آن اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا