انواع دسر

طرز تهیه عدسی خوشمزه و مقوی در خانه

بدون شک صبحانه اصلی ترین وعده غذایی می باشد که به هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید اما متاسفانه آمار ها نشان می دهد که بیش از 50 درصد افراد دنیا صبحانه نمی خورند که این موضوع خبر بسیار بدی است. توصیه می شود که از مواد مقوی در صبحانه استفاده کنید چرا که می توانند انرژی زیادی را در طول روز برای شما فراهم کنند. از جمله یکی از مهم ترین انواع صبحانه می توان به عدسی اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه عدسی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه عدسی

دستور پخت عدسی

همان طور که می توان حدس زد، اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار گرفته می شود، عدس است. عدس از جمله یکی از مقوی ترین انواع حبوبات است که توصیه می شود آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حتی کارشناسان تغذیه نیز توصیه می کنند که بهتر است در طول هفته از عدس استفاده کرد. از جمله برخی از مهم ترین خواص عدس می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم، جلوگیری و درمان یبوست، مبارزه با سرطان و بهبود سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که طرز تهیه عدسی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، توصیه می شود که از عدسی به عنوان صبحانه استفاده کنید چرا که می تواند انرژی خوبی را برای روز شما تامین کند. معمولا مصرف عدسی همراه با نوشیدنی های گرم مانند چای و یا انواع جوشانده می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه عدسی

+ به مقدار دو پیمانه عدس

+ به مقدار نیاز روغن

+ به مقدار نیاز شنبلیله

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز دارچین

+ به تعداد یک عدد پیاز متوسط

+ به مقدار نیاز فلفل

طرز تهیه عدسی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این صبحانه خوشمزه باید انجام دهید این است که عدس ها را آماده کنید. بدین منظور، ابتدا باید آنها را به خوبی پاک کنید تا از تمام آلودگی ها دفع بشوند و بعد آنها را در یک کاسه آب بریزید و بخیسانید.

گام دوم: حالا در این مرحله باید به سراغ سبزی که می خواهید استفاده کنید بروید. شنبلیه را به خوبی خرد کنید و سپس پیاز را نیز به صورت خلالی خرد کرده و با ادویه ها ترکیب کنید. دقت داشته باشید که شما می توانید از سبزی های مشابه دیگری نیز استفاده کنید.

گام سوم: حالا مواد بالا را با عدس ها مخلوط کرد و سپس آنها را درون یک ظرف مناسب ریخته و بر روی گاز بگذارید تا پخته شوند. هر چند دقیقه یکبار این غذا را چک کنید و هر زمان که احساس کردید به میزان غلظت مورد نظر رسیده، آن را از روی حرارت بردارید و بعد از این که خنک شد، مصرف کنید.

4.1/5 - (41 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا