مربا و شربت

طرز تهیه مربای زردآلو به همراه آموزش گام به گام آن

میوه ها از جمله مهم ترین مواد غذایی هستند که کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که حتما آنها را در لیست غذایی خود قرار دهید. یکی از مشکلاتی که میوه ها دارند این است که خیلی زود خراب می شوند. بهترین راه برای این که عمر این مواد را افزایش بدهید این است که میوه ها را مربا کنید. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع مربا که این روز ها طرفداران زیادی نیز پیدا کرده، می توان به مربای زردآلو اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه این مربا آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

مربای زردآلو

دستور تهیه مربای زردآلو

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده برای تهیه این مربا مربوط به زردآلو می شود. این میوه تابستانی که در ایران نسبتا شایع نیز می باشد، نه تنها بسیار خوشمزه است، بلکه دارای فواید بی نظیری نیز می باشد. از جمله برخی از اصلی ترین خواص زردآلو می توان به تقویت دستگاه گوارشی، کاهش وزن و جلوگیری از بیماری های مزمن اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه این مربا بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مشخصا مربای زردآلو یک غذای مناسب برای صبحانه به شمار می رود. شما می توانید آن را همراه با کره، عسل و انواع نان های محلی میل کنید. همچنین استفاده از مربا و شیرینی هایی مانند شیرینی دانمارکی به عنوان عصرانه می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه مربای زردآلو

+ به مقدار یک کیلو زردآلو تازه

+ به مقدار 600 گرم شکر

+ به مقدار یک قاشق مربا خوری آبلیمو

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری زعفران آب شده

طرز تهیه مربای زردآلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این مربای خوشمزه باید انجام دهید این است که زردآلو ها را شسته و بعد هسته آنها را یکی یکی دربیاورید.

گام دوم: دقت داشته باشید که استفاده از زردآلوهای سفت خیلی بهتر است.

گام سوم: حالا در این مرحله باید به سراغ شکر بروید و آن را در آب بریزید و بجوشانید تا شربت به دست بیاید. البته اصلا نباید شکر قوام پیدا کند.

گام چهارم: حال زردآلوهایی که هسته آنها را درآورده اید، نصف کرده و سپس آنها را به آرامی درون شربتی که در بالا درست کرده اید بیندازید و به مدت 20 تا دقیقه صبر کنید تا به خوبی بجوشند.

گام پنجم: اگر شما از زردآلوهای نرم استفاده می کنید، مسلما مدت زمان جوشاندن، بسیار کمتر است.

گام ششم: سپس کاری که باید انجام دهید این است که زیر شعله را خاموش کرده و در حالی که مربا سرد می شود، آبلیمو و زعفران را به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

گام هفتم: بعد از این که مربا به اندازه کافی سرد شد، بهتر است که آنها را درون شیشه های مناسب ریخته و سپس این شیشه ها را در محلی سرد بگذارید.

3.3/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا