انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کتلت بادمجان به روش خانگی و ساده

همان طور که می دانید، کتلت ها از جمله خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع غذا ها به شمار می روند که در بسیاری از کشور های دنیا تهیه می شوند. معمولا موادی با ارزش غذایی بالای در تهیه کوکو به کار می رود و به همین دلیل استفاده از آن می تواند بر روی سلامت شما تاثیر بگذارد. انواع مختلف از کتلت وجود دارد که هر کدام از آنها دارای مزه خاص و منحصر به فرد خود می باشند. از جمله یکی از محبوب ترین آنها می توان به کتلت بادمجان اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کتلت بادمجان آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کتلت بادمجان

دستور پخت کتلت بادمجان

مسلما اصلی ترین ماده ای که در تهیه این غذا به کار می رود، بادمجان می باشد. کارشناسان تغذیه باور دارند که بادمجان ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و به همین دلیل بهتر است که آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به کاهش قند خون و تقویت سلامت قلب اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه کتلت بادمجان بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

کتلت بادمجان یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. مصرف انواع چاشنی ها مانند سس گوجه فرنگی و سس کچاپ همراه این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت بادمجان

+ به تعداد دو عدد بادمجان

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد یک عدد تخم مرغ

+ به مقدار یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

+ به مقدار 30 گرم پنیر پیتزا

+ به مقدار سه عدد سیب زمینی آب پز

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز آرد سوخاری

طرز تهیه کتلت بادمجان

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که بادمجان ها را کبابی کرده و بعد پوست آنها را جدا کنید.

گام دوم: بعد از این که پوست آنها را به آسانی جدا کردید، بادمجان ها را خرد کنید.

گام سوم: حالا کاری که در این مرحله باید انجام دهید این است که بادمجان کبابی خرد شده و پیاز رنده شده را به همراه سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، جعفری و پنیر پیتزا را به خوبی با هم ترکیب کرده و بعد مخلوط کنید.

گام چهارم: شما می توانید برای این که مواد سفت شوند، به آنها آرد سوخاری اضافه کنید.

گام پنجم: در نهایت آخرین کاری که باید انجام دهید این است که نمک و فلفل را به مایه کتلت اضافه کره و دوباره آنها را مخلوط کنید.

گام ششم: حالا با دست خود کتلت ها را به اندازه های دلخواه دربیاورید و سپس آنها را درون تابه بگذارید و به خوبی سرخ کنید.

4.1/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا