انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کتلت سبزی به روش خانگی و آسان

همان طور که می دانید، کتلت از جمله یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در تمام کشور های دنیا پخته می شود. جالب است بدانید که این غذا برای اولین بار در فرانسه ابداع شد ولی حالا در تمام قسمت های دنیا یافت می شود. انواع مختلف از کتلت وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از بهترین آنها می توان به کتلت سبزی اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کتلت سبزی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله از آشپزی ها همراهی کنید.

طرز تهیه کتلت سبزی

دستور پخت کتلت سبزی

مشخصا سبزی اصلی ترین ماده ای است که در تهیه این کتلت از آن استفاده می شود. کارشناسان تغذیه باور دارند که هر کسی باید در طول هفته از سبزی ها استفاده کند چرا که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت پوست، جلوگیری از یبوست و یا تقویت سلامت قلب اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کتلت سبزی بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

کتلت سبزی یک غذای نسبتا سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی ها مانند سیر ترشی و یا سس تند همراه این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کتلت سبزی

+ به تعداد یک عدد پیاز

+ به تعداد یک عدد هویج متوسط

+ به مقدار نصف فلفل دلمه ای سبز

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری جعفری خرد شده

+ به مقدار نیاز پودر سوخاری

+ به تعداد دو عدد سیب زمینی

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

طرز تهیه کتلت سبزی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه بکنید این است که چرخ گوشت خود را آماده کرده و سپس سیب زمینی، پیاز، هویج و فلفل دلمه ای را در آن چرخ کنید.

گام دوم: بعد از این که این مواد به خوبی نرم شدند، باید سراغ جعفری بروید و بعد از این که آن را به خوبی خرد کردید، همراه با ادویه ها مانند نمک و فلفل به مواد بالا اضافه کرده و سپس آنها را به خوبی با دست ورز دهید.

گام سوم: اگر این مواد چسبندگی دارند، توصیه می شود که از پودر سوخاری استفاده کنید.

گام چهارم: حالا کاری که باید انجام دهید این است که ظرف این مواد را در یخچال گذاشته و سپس به مدت یک ساعت صبر کنید تا خنک شوند.

گام پنجم: بعد از گذشت یک ساعت، مواد را از درون یخچال دربیاورید. سپس با دست خود آنها را به اندازه های دلخواه دربیاورید و بعد درون تابه قرار دهید و همراه با روغن سرخشان کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا