انواع پلو و چلو

طرز تهیه کدو پلو خوشمزه ایرانی و مواد مورد نیاز آن

همان طور که می دانید، پلو از جمله یکی از مهم ترین انواع غذاهای ایرانی به شمار می رود که هر خانواده ای در طول هفته یکبار آن را تهیه می کند. معمولا پلو را با ترکیبات گیاهی و گوشتی تهیه می کنند و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند بر روی سلامتی تاثیر بگذارد. انواع مختلف از پلو وجود دارد که هر کدامشان از ترکیبات خاصی تهیه می شوند و مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از پرطرفدارترین پلو ها می توان به کدو پلو اشاره کرد. اگر دوست دارید با طرز تهیه کدو پلو و مواد مورد نیاز آن آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کدو پلو

دستور پخت کدو پلو

همان گونه که مشخص است، اصلی ترین ماده برای تهیه این غذا مربوط به کدو می شود. کارشناسان تغذیه باور دارند که کدو دارای ارزش غذایی زیادی است و از همین رو بهتر است آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت پوست، جلوگیری از بیماری های گوارشی و تقویت دستگاه ایمنی اشاره کرد. علاوه بر این، جالب است بدانید که طرز تهیه کدو پلو بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

بدون شک کدو پلو یک غذای سنگین به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در شام و نهار استفاده کنید. مصرف انواع نوشیدنی ها مانند مارگاریتا همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کدو پلو

+ به تعداد دو عدد پیاز متوسط

+ به مقدار 300 گرم گوشت خورشی

+ به مقدار 300 گرم کدو

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری شوید تازه خرد شده

+ به مقدار چهار پیمانه برنج

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری کشمش

+ به مقدار نیاز روغن مایع

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز ادویه پلویی

طرز تهیه کدو پلو

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که به سراغ پیاز رفته و ابتدا آن را خرد کرده و بعد درون یک تابه به خوبی تفت دهید. هر وقت که رنگ پیاز ها طلایی رنگ شد، بهتر است که از تفت دادن دست بکشید.

گام دوم: در همین مرحله باید به سراغ گوشت بروید و آن را نیز به تابه اضافه کرده و همراه با پیاز تفت دهید. بهتر است در همین حین، ادویه ها را نیز به گوشت اضافه کنید تا طعم بگیرد.

گام سوم: اما در مرحله سوم ابتدا باید کدو ها را شسته و بعد آنها را به اندازه دلخواه برش دهید. کدوهای برش داده شده را درون یک تابه جدا گذاشته و آنها را نیز به خوبی تفت دهید.

گام چهارم: برنجی که از قبل خیس کرده اید را آبکش کرده و سپس این موادی که در بالا آماده شده است را درون آن بریزید. سپس بعد از دم کشیدن، غذای شما آماده است.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا