خورش ها

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ یک غذای خوشمزه ایرانی

خورش ها از جمله مهم ترین انواع غذا ها هستند که با استفاه از انواع ترکیبات با ارزش مانند سبزیجات، مواد گوشتی و حبوبات تهیه می شوند و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند به تقویت سلامتی بدن کمک کند. همان طور که می دانید، انواع مختلفی از خورش وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند. بدون شک یکی از محبوب ترین انواع خورش که بسیار خوشمزه نیز می باشد، خورش کرفس با مرغ است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه خورش کرفس با مرغ آشنا شوید، بهتر است که ما را ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

خورش کرفس با مرغ

دستور پخت خورش کرفس با مرغ

در تهیه این خورش، از مواد با ارزشی مانند کرفس، مرغ و پیاز استفاده می شود و به همین دلیل است که مصرف آن شدیدا توصیه می شود. تمام این مواد دارای فواید بی نظیری هستند که می توانند به شما در بسیاری از موارد کمک کنند. از جمله برخی از مهم ترین خواص کرفس می توان به مواردی مانند تقویت سلامت گوارش، جلوگیری از مشکلات پوستی مانند آکنه و بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موضوعات، جالب است بدانید که طرز تهیه خورش کرفس با مرغ بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را آماده کند.

غذاهای همراه

همان طور که مشخص است، خورش کرفس با مرغ یک غذای کاملا سنگین به شمار می رود و از همین رو توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. معمولا انواع پیش غذاها مانند سوپ جو همراه این خورش می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه خورش کرفس با مرغ

+ به مقدار 200 گرم کرفس خرد شده

+ به تعداد یک عدد پیاز بزرگ خرد شده

+ به مقدار دو پیمانه جعفری و نعنا خرد شده

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری محلول زعفران

+ به مقدار سه قاشق غذا خوری آبغوره

+ به مقدار دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز نمک

+ به تعداد یک عدد سینه مرغ

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را بعد از خرد کردن درون روغن ریخته و سپس به حدی تفت دهد تا رنگشان طلایی شود.

گام دوم: در همین مرحله باید زردچوبه را نیز به پیاز ها اضافه کنید.

گام سوم: بعد از این که پیاز ها آماده شد، سینه مرغ که از قبل خرد کرده اید را نیز درون قابلمه بیندازید و همراه با پیاز و نمک و فلفل، تفت دهید.

گام چهارم: در همین مرحله باید رب و محلول زعفران را نیز اضافه کنید.

گام پنجم: بعد از گذشته 5 دقیقه مقداری آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید مواد به آرامی روی شعله بپزند.

گام ششم: کرفس ها را شسته و خرد کنید و سپس آنها را همراه با جعفری و نعنای خرد شده در یک تابه تفت دهید.

گام هفتم: بعد از این که مرغ به خوبی پخت و خامی اش گرفته شد، سبزی ها را همراه با آبغوره به آن اضافه کرده و صبر کنید تا خورش آماده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا