سوپ و سالاد

طرز تهیه سالاد خیار با سس خامه و پیازچه به روش خانگی

سالاد ها از جمله مهم ترین پیش غذاهایی هستند که این روز ها بیشتر افراد آنها را با وعده اصلی میل می کنند. همان طور که می دانید، ترکیبات اصلی سالاد به سبزیجات مربوط می شود و به همین دلیل است که مصرف آن می تواند بر روی سطح سلامتی تاثیر بگذارد. در حال حاضر انواع مختلف از سالاد وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ترکیبات خاص خود هستند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع سالاد می توان به سالاد خیار با سس خامه و پیازچه اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این سالاد آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی ها همراهی کنید.

سالاد خیار با سس خامه و پیازچه

دستور تهیه سالاد خیار با سس خامه و پیازچه

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده ای که در تهیه این سالاد به کار گرفته می شود، خیار است. دانشمندان باور دارند که خیار ارزش غذایی بالایی دارد که از همین رو توصیه می شود که مصرف آن را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص خیار می توان به مواردی مانند بهبود سلامت پوست، تقویت دستگاه ایمنی بدن ، جلوگیری از بیماری های مزمن اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه سالاد خیار با سس خامه و پیازچه بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

سالاد خیار با سس خامه و پیازچه یک پیش غذای سبک است که به همین دلیل توصیه می شود که آن را همراه با انواع غذاهای دریایی مانند میگو و یا ماهی شکم پر میل کنید. همچنین شما می توانید از آن به عنوان یک وعده گیاهی نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد خیار با سس خامه و پیازچه

+ به تعداد سه عدد خیار خرد شده

+ به تعداد یک عدد پیاز قرمز خرد شده

+ به مقدار نصف فنجان خامه ترش

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری سس مایونز

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری پیازچه تازه خرد شده

+ به مقدار نیاز شوید ساطوری شده

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل سیاه

طرز تهیه سالاد خیار با سس خامه و پیازچه

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سالاد خوشمزه باید انجام دهید این است که خیار و پیاز را به خوبی خرد کرده و سپس آنها را درون یک کاسه مناسب بریزید.

گام دوم: یک کاسه کوچک تهیه کرده و سپس صف فنجان خامه را همراه با دو قاشق سوپ خوری سس ماینوز به خوبی ترکیب کنید تا طعم هر دو با مهم مخلوط شوند.

گام سوم: در این مرحله باید پیازچه و فلفل سیاه را با یکدیگر مخلوط کنید تا آماده استفاده در سالاد شوند.

گام چهارم: حالا این چاشنی که در بالا تهیه کرده اید را به دقت بر روی خیار و پیازهای خرد شده بریزید.

گام پنجم:  آخرین کاری که باید انجام دهید این است که سالاد را کمی بچشید و سپس اگر نیاز بود، ادویه های مورد نیاز را به سالاد اضافه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا