انواع دلمه و کوکو و کتلت

طرز تهیه کوکو تره فرنگی و آشنایی با مواد مورد نیاز

همان طور که می دانید، کوکو از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع غذاهای سنتی ایرانی می باشد که این روز ها در بیشتر قسمت های خاورمیانه تهیه می شوند. از آنجایی که در تهیه کوکو از مواد سالم استفاده می شود و زمان تهیه کردن آن نیز طولانی نیست، بیشتر خانواده ها در طول هفته یکبار آن را درست می کنند. در حال حاضر انواع مختلف کوکو وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آنها کوکو تره فرنگی است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه کوکو تره فرنگی آشنا شوید، بهتر است که ما را در در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه کوکو تره فرنگی

دستور پخت کوکو تره فرنگی

مسلما اصلی ترین ماده ای که در تهیه این کوکو به کار گرفته می شود، تره فرنگی می باشد. تره فرنگی یکی از سبزیجات خوراکی است که ارزش غذایی بالایی دارد و به همین دلیل کارشناسان تغذیه توصیه می کنند که استفاده از آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت دستگاه گوارش، بهبود وضعیت پوست و جلوگیری از یبوست اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه کوکو تره فرنگی بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

کوکو تره فرنگی یک غذای نسبتا سنگین به حساب می آید و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک وعده اصلی در نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی ها مانند سس تند و یا سس خردل همراه با این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکو تره فرنگی

+ به تعداد چهار عدد تره فرنگی

+ به مقدار چهار قاشق غذا خوری مارگرین یا کره گیاهی

+ به مقدار یک چهارم پیمانه آرد سوخاری

+ به تعداد دو عدد تخم مرغ

+ به مقدار یک قاشق چای خوری نمک دریایی

+ به مقدار یک کیلو سیب زمینی

+ به مقدار یک قاشق چای خوری فلفل

+ به مقدار نیاز روغن

طرز تهیه کوکو تره فرنگی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که سیب زمینی ها را آب پز کرده و سپس آنها را با کره گیاهی مخلوط کنید تا نرم شوند و پوره به وجود بیاید.

گام دوم: سپس در این مرحله شما باید به سراغ تره فرنگی ها بروید. بعد از این که آنها را به خوبی شستید، درون یک ظرف مناسب قرار دهید و آب پز کنید. حالا تره فرنگی ها را همراه با نمک و فلفل و تخم مرغ به مواد بالا اضافه کرده و به خوبی با دست ورز دهید.

گام سوم: حالا خمیری که به دست آمده است را به 8 قسمت مساوری تقسیم کنید. شما می توانید از قالب های مختلفی برای این کار استفاده کنید. سپس آنها را در آرد سوخاری بغلتانید.

گام چهارم: حالا یک تابه بر روی گاز قرار داده و در آن روغن بریزید تا داغ شود. سپس کوکو ها را درون روغن سرخ کنید.

4.8/5 - (122 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا