انواع سوپ

طرز تهیه سوپ گیاهی خوشمزه به همراه آموزش گام به گام پخت آن

همان طور که می دانید، سوپ ها از جمله خوشمزه ترین انواع پیش غذاها محسوب می شوند که ارزش غذایی بالایی دارند چرا که برای تهیه آنها از مواد غذایی مفیدی استفاده می شود. انواع مختلفی از سوپ وجود دارد که هر کدام از آنها بسته به نوع ترکیباتی که در آنها به کار رفته است، طعم منحصری به فردی دارند. از جمله یکی از خوشمزه ترین انواع سوپ می توان به سوپ گیاهی اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه سوپ گیاهی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه سوپ گیاهی

دستور پخت سوپ گیاهی

می توان از اسم این سوپ حدس زد که در تهیه آن از مواد گیاهی استفاده می شود. به همین دلیل است که این غذا از جمله وعده های محبوب برای گیاهان خواران به شمار می رود. البته باید بدانید با این که این سوپ کاملا با مواد گیاهی به دست می آید، ارزش غذایی بالایی دارد. از جمله موادی که در تهیه آن به کار می رود می توان به شلغم، هویج، پیاز و کلم اشاره کرد. تمام این مواد بسیار با ارزش هستند و دارای خواصی مانند تقویت سلامت دستگاه گوارشی، بهبود وضعیت پوست، جلوگیری از بیماری های مزمن و تقویت دستگاه ایمنی بدن اشاره کرد. علاوه بر این موارد، جالب است بدانید که طرز تهیه سوپ گیاهی بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مسلما سوپ گیاهی یک پیش غذا به شمار می رود که شما می توانید آن را همراه با انواع غذاهای اصلی مانند پیتزا مخلوط، همبرگر، عدس پلو، جوجه کباب و یا حتی غذاهای دریایی مانند میگو استفاده کنید. اگر شما گیاه خوار هستید، سوپ گیاهی می تواند یک غذای کامل برایتان باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ گیاهی

+ به تعداد یک عدد شلغم بزرگ

+ به تعداد سه عدد پیاز بزرگ

+ به مقدار 100 گرم جوپرک

+ به تعداد سه عدد هویج

+ به تعداد سه برگ کلم پیچ

+ به مقدار نیاز رشته سوپی یا ماکارونی شکلی رنگ دار

+ به مقدار 5 قاشق آبلیمو

+ به مقدار نیاز نمک

+ به مقدار نیاز فلفل

+ به مقدار نیاز زردچوبه

+ به مقدار نیاز رب گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گیاهی

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این سوپ خوشمزه باید انجام دهید این است که ابتدا جوپرک را خیس کنید. البته این کار را از قبل باید انجام داده باشید.

گام دوم: حالا در این مرحله شما باید تمام مواد مورد نیاز که در بالا گفته شد البته به غیر از رشته سوپی و یا ماکارونی را خرد کرده و در قابلمه بریزید.

گام سوم: به سراغ جو خیس شده بروید و آنها را به مواد بالا اضافه کنید.

گام چهارم: حالا قابلمه را بر روی شعله ملایم قرار دهید تا مواد آن به خوبی بپزند.

گام پنجم: در آخرین مرحله رشته سوپی یا ماکارونی را به قابلمه اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا به خوبی بپزند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا