سوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه سالاد چغندر کبابی به روش خانگی

سلام به همه دوست داران آشپزی ، امروز براتون یه غذا خوش مزه با چغندر آماده کرده ایم به اسم سالاد چغندر کبابی که خیلی خوشمزه و خوش طعم می باشد. در این غذا انواع سبزیجات تازه استفاده شده است که به علت وجود فیبر بالا بسیار برای سلامتی مفید هستند و به خاطر فیبر بالایی که دارند موجب کاهش وزن نیز می شود. این غذای بسیار خوشمزه یک غذای کامل با تمام مواد مغذی برای بدنه که تو تمام وعده های غذایی میشه استفاده کرد اما به عنوان یک عصرانه در مقدار مناسب بسیار لذیذ خواهد بود. بعضی وقت‌ ها با مواد لازم یک غذای معروف یک غذای جالب و جدید درست کرد. گاهی می‌ توان از اصل و اساس ، ساختمان یک غذا را به هم ریخت و یک غذای دیگر با همان مواد غذایی اما با شیوه ای نوین پدید آورد.

سالاد چغندر کبابی

دستور تهیه سالاد چغندر کبابی

همان طور که مشخص است، اصلی ترین ماده ای که در تهیه این سالاد به کار گرفته می شود، چغندر است. دانشمندان باور دارند که چغندر ارزش غذایی بالایی دارد که از همین رو توصیه می شود که مصرف آن را در دستور کار خود قرار دهید. از جمله برخی از مهم ترین خواص چغندر می توان به مواردی مانند بهبود سلامت پوست، تقویت دستگاه ایمنی بدن ، جلوگیری از بیماری های مزمن اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه سالاد چغندر کبابی بسیار ساده است و هر کسی می تواند آن را به راحتی آماده کند.

غذاهای همراه

سالاد چغندر کبابی یک پیش غذای سبک است که به همین دلیل توصیه می شود که آن را همراه با انواع غذاهای دریایی مانند میگو و یا ماهی شکم پر میل کنید. همچنین شما می توانید از آن به عنوان یک وعده گیاهی نیز استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سالاد چغندر کبابی

6 چغندر متوسط ، صاف و خرد شده
2 قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک
2 قاشق چای خوری شربت افرا واقعی
نمک و فلفل سیاه را به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد چغندر کبابی

گام اول: ابتدا فر را روشن می کنیم و روی دمای 400 درجه فارنهایت و یا 200 درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

گام دوم: سپس چغندر ها را درون یک فویل آلومینیومی می پیچیم و رون فر پیش گرم شده قرار می دهیم و اجازه می دهیم حدود 50 تا 60 دقیقه در همان دما پخته شوند.

گام سوم: سپس از فر خارج کرده و می شوییم و پوستش را می کنیم. و حدود 10 دقیقه اجازه می دهیم تا کمی خنک شود.

گام چهارم: سپس یک کاسه کوچک فراهم کرده و شربت سرکه و افرا را درونش مخلوط می کنیم. و سس را آماده می کنیم.

گام پنجم: سپس ادویه ها را به چغندر ها اضافه کرده و شربط را رویش می ریزیم و حدود یک ساعت درون یخچال قرار می دهیم و سپس سرو می نماییم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا