غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه میگو د جونگه به همراه آموزش پخت ساده آن

همان طور که می دانید ، میگو از جمله یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد که در تمام کشور های دنیا پخته می شود. انواع مختلف از میگو وجود دارد که هر کدام از آنها با ترکیبات خاص خود تهیه می شوند و مزه ای منحصر به فرد دارند. از جمله یکی از بهترین آن ها می توان به میگو د جونگه اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه میگو د جونگه آشنا شوید ، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

میگو د جونگه

دستور پخت میگو د جونگه

مشخصا میگو اصلی ترین ماده ای است که در تهیه این غذا از آن استفاده می شود. کارشناسان تغذیه باور دارند که هر کسی باید در طول هفته از میگو استفاده کند چرا که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. از جمله برخی از مهم ترین خواص آن می توان به مواردی مانند تقویت سلامت قلب ، کاهش کلسترول و یا جلوگیری از سکته اشاره کرد. علاوه بر این ، جالب است بدانید که طرز تهیه میگو د جونگه بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به راحتی و با کمترین امکانات در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

میگو د جونگه یک غذای کامل به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان وعده اصلی در وعده نهار و شام استفاده کنید. همچنین مصرف انواع چاشنی ها مانند سس خردل و یا خیار شور همراه این غذا می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه میگو د جونگه

3 پوند میگو پخته شده
2/3 فنجان نان خرد شده
1/2 فنجان شری خشک
کره 1/4 پوند
1 سیر بزرگ ، چرخ کرده
1 قاشق چای خوری نمک
1 فنجان ترخون
1 فنجان مرزنجوش
1 قاشق چای خوری جعفری ، برای طعم دادن

طرز تهیه میگو د جونگه

گام اول: ابتدا فر را روشن می کنیم و دمای آن را روی 200 درجه سانتی گراد و یا 400 درجه ی فارنهایت قرار می دهیم و اجازه می دهیم 5 دقیقه پیش گرم شود.

گام دوم: میگو ها را درون کاسه پخت می ریزیم ولی قبلش باید حتما توجه داشته باشیم که رگ مشکی را از گوشت میگو جدا کرده باشیم

گام سوم: سپس یک کاسه بزرگ فراهم می آوریم و خرده نان ، شری ، کره ، سیر ، نمک ، ترخون و مرزنجوش را درونش ریخته و ترکیب می نماییم.

گام چهارم: مواد بدست آمده را روی میگو ها درون ظرف پخت میریزیم و رویش کمی جعفری می پاشیم .

گام پنجم: سپس حدود 25 دقیقه درون فر پیش گرم شده با دمای 200 درجه سانتی گراد می پزیم تا رنگش طلایی شود.

گام ششم: در پایان نیز از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی خنک شود و درون کاسه می کشیم و سس خردل و رب اضافه می کنیم تا خوش طعم تر شود

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا