آشپزی امروز سر آشپزانواع پیش‌غذا

طرز تهیه چیلی کدو تنبل و بوقلمون یک پیش غذا خوشمزه و ساده

چیلی نیز یک پیش غذا مانند سوپ با این تفاوت که آبکی نبوده و کم تر شناخته شده می باشد . پیش غذاها از جمله مهم ترین وعده های غذایی محسوب می شده اند که استفاده از آن ها به قرن 10 میلادی برمی گردد. چیلی ها را با ترکیبات با ارزشی مانند گیاهان، لبنیات و مواد گوشتی تهیه می کنند و به همین دلیل است که مصرف آنها می تواند بر روی سلامت بدن تاثیرات مثبتی داشته باشد. همان طور که می دانید، انواع مختلف از چیلی وجود دارد که یکی از خوشمزه ترین آن ها چیلی کدو تنبل و بوقلمون است. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و طرز تهیه این چیلی آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

چیلی کدو تنبل و بوقلمون

دستور پخت چیلی کدو تنبل و بوقلمون

مشخصا اصلی ترین موادی که در تهیه این چیلی به کار گرفته می شوند، سبزیجات و کدو تنبل هستند. کارشناسان تغذیه باور دارند که سبزیجات یکی از مهم ترین مواد غذایی است و باید آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص مهم آن می توان به مواردی مانند جلوگیری از مشکلات گوارشی، بهبود هضم اشاره کرد. جالب است بدانید که طرز تهیه چیلی کدو تنبل و بوقلمون بسیار ساده است به طوری که هر کسی می تواند آن را در خانه آماده کند.

غذاهای همراه

مسلما چیلی کدو تنبل و بوقلمون یک پیش غذا است و به همین دلیل شما می توانید آن را با انواع وعده های اصلی مانند غذا هایی مثل پاستا های گوناگون، غذاهای دریایی مثل میگو و یا حتی پیتزا میل کنید. غذاهای سنتی نیز می توانند انتخاب هوشمندانه ای باشند.

مواد مورد نیاز برای تهیه چیلی کدو تنبل و بوقلمون

1 قاشق غذا خوری روغن نباتی
1 فنجان پیاز خرد شده
1/2 فنجان فلفل زنگ سبز خرد شده
1/2 فنجان فلفل زرد خرد شده
1 حبه سیر ، چرخ کرده
1 پوند بوقلمون
1 (14.5 اونس) کنسرو گوجه فرنگی
2 فنجان پوره کدو تنبل
1 1/2 قاشق غذا خوری پودر فلفل قرمز
1/2 قاشق چای خوری فلفل سیاه زمینی
1 پینچ نمک
1/2 فنجان پنیر چدار خرد شده
1/2 فنجان خامه ترش

طرز تهیه چیلی کدو تنبل و بوقلمون

گام اول: نخستین کاری که برای تهیه این چیلی خوشمزه باید انجام دهید این است که ماهی تابه را روی حرارت قرار داده و روغن درونش بریزید.

گام دوم: سپس پیاز ، فلفل سبز ، فلفل دلمه ای زرد و سیر را اضافه کرده و تا زمانی که نرم شوند به تفت دادن ادامه می دهیم.

گام سوم: حال بوقلمون ها را که خرد کرده بودیم اضافه می نماییم و تفت می دهیم تا بصورت یکنواخت قهوه ای شوند و درون یک ظرف تخلیه می نماییم.

گام چهارم: سپس گوجه و کدو را درون یک ظرف کاملا هم می زنیم و مخلوط می کنیم و مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و به بوقلمون ها اضافه می کنیم.

گام پنجم: سپس مواد را 20 دقیقه روی حرارت کم قرار می دهیم تا ریز جوش بزند

گام ششم: سپس از حرارت بر داشته و پنیر چدار و خامه ترش را اضافه می کنیم و سرو می نماییم.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا