تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه کوکی شکلاتی ذوب شده و آموزش درست کردن آن

سلام به همه دوست داران شیرینی پزی ، امروز براتون یه شیرینی تازه اماده کردم به اسم کوکی شکلاتی ذوب شده که عطر و بوش با هل بی نظیر می شه. این شیرینی ها بسیار خوش مزه و ترد هستند که من نازک درست می کنم چون می خوام صبحانه با قهوه سرو کنم . همین اول بهتون بگم که آماده کردن این شیرینی حدود 45 دقیقه زمان می بره و با موادی که من در نظر گرفتم حدود 48 عدد کوکی می تونید درست کنید. نا گفته نمونه هر دونه از این کوکی ها دارای 134 کالری انرژیه ( برای کسایی که به تناسب اندامشون اهمیت میدن ). بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کوکی شکلاتی ذوب شده

دستور پخت کوکی شکلاتی ذوب شده

همان طور که مشخص است، شکلات اصلی ترین ماده برای تهیه این غذا به شمار می رود. کارشناسان تغذیه باور دارند که شکلات سرشار از انرژی است و به همین دلیل بهتر است که حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. از جمله برخی از خواص مصرف شکلات می توان به مواردی مانند سلامت قلب ، بهبود حافظه و بهبود خلق و خو اشاره کرد. همچنین جالب است بدانید که طرز تهیه کوکی شکلاتی ذوب شده بسیار ساده می باشد به طوری که هر کسی می تواند آن را به خوبی تهیه کند.

غذهای همراه

کوکی شکلاتی ذوب شده یک شیرینی سبک و کم کالری به شمار می رود و به همین دلیل توصیه می شود که از آن به عنوان یک میان وعده استفاده کنید. مصرف این شیرینی همراه نوشیدنی های داغ همچون قهوه ، چای و لاته و نسکافه بسیار خوش مزه خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکی شکلاتی ذوب شده

کره 3/4 فنجان
1 1/2 فنجان شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری آب
2 فنجان چیپس شکلاتی نیم کره ای
2 عدد تخم مرغ
2 1/2 لیوان آرد همه منظوره
1/4 قاشق چایخوری جوش شیرین
1/2 قاشق چای خوری نمک
36 عدد شکلات تخت کوچک

طرز تهیه کوکی شکلاتی ذوب شده

گام اول: ابتدا فر را روشن کرده و روی دمای 350 درجه ی فارنهایت و یا 175 درجه سانتی گرادقرار می دهیم

گام دوم: سپس در یک قابلمه ی نسبتا بزرگ کره و شکر را با هم تفت می دهیم تا کره ذوب شود.

گام سوم: حال شکلات چیپسی ها را نیز اضافه کرده و اجازه می دهیم تا روی حرارت کم ذوب شوند. سپس داخل یک کاسه بزرگ بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند تا کمی خنک شود.

گام چهارم: سپس تخم مرغ را درون مخلوط شکلات ریخته و کاملا هم می زنیم تا یک دست شوند.

گام پنجم: سپس خمیر را حدود 1 ساعت درون یخچال قرار داده تا خنک شود.

گام ششم: خمیر را از یخچال خارج کرده و با قاشق خمیر را به صورت کوکی روی سینی فر می ریزیم و حدود 8 الی 10 دقیقه اجازه می دهیم در همان دما پخته شوند.

گام هفتم : در پایان کار بدون اینکه کوکی ها را از فر خارج کنید روی هر کدام نصف شکلات تخت را قرار دهید و یک دقیقه اجازه دهید تا ذوب شود.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا